Krux közvéleménykutatás a személyre szabott reklámokról
2011. február 7.
A felhasználók többsége elfogadta, hogy az ingyenes tartalom érdekében szükség van a reklámokra. A Krux Digital 2011-es felmérése azt mutatta, hogy a felhasználók 87%-a nem tiltakozik a reklámok ellen, ha cserébe ingyenes tartalmat kap az oldalon. A személyre szabott reklámról azonban, amelyhez szükséges a felhasználó bizonyos adatainak nyomon követése, már megoszlanak a vélemények.
A Krux felméréséből kiderült, hogy a felhasználók 57%-a elfogadhatónak tartja, hogy egy tartalomszolgáltató az adott oldalon végzett tevékenységből nyert információt felhasználva küldjön célzott hirdetést, de a megkérdezetteknek kevesebb, mint a fele tartja helyesnek, hogy a rendszer más oldalakra is kövesse őt, figyelje egyéb online tevékenységét, és még kevesebben tartották elfogadhatónak, hogy hálózaton kívüli adatokat használjanak fel a hirdetések megválasztásához.
Több felhasználó hajlandó lépni annak érdekében, hogy ne legyen nyomonkövethető: 52%-uk már eddig is tett ennek érdekében.
A megkérdezetteknek 86%-a szívesen venne egy olyan általános opciót, mely az egész weben szabályozná a személyre szabott hirdetést és a felhasználók adatainak követését.
Az üzenet egyértelmű: a sikeres targetált marketing szükséges feltétele, hogy a felhasználó számára kontrolálható, világos és nyílt legyen. Ebben az esetben a felhasználók szívesebben osztják meg akár adataikat is az ingyenes tartalomszolgáltatás érdekében.
Kapcsolódó cikkek
- Online marketinggel a budapesti Állatkertért
- Evolution: egy új konferencia az online marketing legújabb eszközeiről
- Online marketinggel a budapesti Állatkertért
- Reklámfilmben az Acer Iconia Tab A200 [Videó]
- Kissé szemtelen Samsung Galaxy S II reklám az Egyesült Államokból
- Húsz méteres Windows Phone mobil New Yorkban [Videó]
- Félezer reklámfilmzenéből kiválasztották a legjobbakat
- A humor és a közösségi média, avagy van-e elég online kommunikációs szakember Magyarországon
- Nagyszabású T-Home akció
- A Leo Burnett építi a Bookline-brandet