Instagram és Paths: induló vállalkozások az iPhone alkalmazások piacán
2011. február 3.
Két viszonylag új cég jelent meg az iPhone alkalmazások piacán: az Instagram és a Paths. Mindkét cég a fényképmegosztás - amúgy meglehetősen zsúfolt - piacán keres helyet magának, de már az is kérdés, hogy a két hasonló szolgáltatást nyújtó cég közül vajon melyik tud életben maradni.
Bár igaz, hogy mindkét cég az iPhone eszközökre írt fényképmegosztó lehetőséget kínál, de a szolgáltatások szerkezete különböző, ezért nem tekinthetők egyértelműen egymás riválisának. Az Instagram elsősorban művészi képek megosztására specializálódott, a vele készített képeknél különféle szűrőket is használhatunk, és segítségével képeink könnyedén megoszthatók Twitteren vagy Foursquare-en. A Path elsősorban saját fotók megosztására alkalmas, és 50 emberben maximálja azt, hogy kikkel is oszthatjuk meg élményeinket. A két szolgáltatás felhasználói ezért minden bizonnyal különbözőek.
Az Instagram alapítója Kevin Systrom, aki korábban a Google-nél dolgozott, a Path a Facbook-os Dave Morin és a Napster korábbi kreátora, Shawn Fanning vezetésével jött létre. A befektetők között megtalálható a Facebook, a Google és Twitter több jelentős személyisége is, mint például Adam D’Angelo, Dustin Moskovitz, Chris Sacca.
A Path eddig 2 millió „pillanat” megosztását tette lehetővé, míg az Instagram 290.000 fényképet küld szét hetente.
Kapcsolódó cikkek
- IMAGES: iPad-fotóalkalmazás és album a Sanomától
- IMAGES: iPad-fotóalkalmazás és album a Sanomától
- 808 PureView tesztfotókat publikált a Nokia
- Nokia 808 PureView: 41 megapixel és Symbian
- Több mint kétezer fotót tesz közkinccsé a Völgységi Múzeum
- Iskolai osztályok fotói versengenek a Facebookon
- Amatőr fotósok is pályázhatnak az Év Esküvőfotósa címre
- "Négy Évszak a Balatonon" fotópályázat indul a Balatoniwiven
- Adobe Photoshop Lightroom 4 nyilvános bétaverzió
- LemonDay: Változás napról napra