Google-Bing: meddig folytatódik a PR-párbaj?

Nem olyan régen (január 19-én) jelent meg Benjamin Edelman és Benjamin Lockwood tanulmánya, amelyben összehasonlították a Google, a Bing, az Ask, az AOL és a Yahoo keresőit, és azt hozták ki, hogy a legkevésbé "elfogult" a Bing, a másik négy (de különösen a Google) bizonyos találatoknál jobban preferálja a cég saját szolgáltatásait, mint másokat. Erre a első Google-válasz az volt, hogy Edelman a Microsoft fizetett tanácsadója, majd tegnap nyilvánosságra kerültek azok a vizsgálatok, amelyek szerint a Bing a találati revelanciát a Google segítségével javítja. Ez utóbbinál kisebb nemzetközi visszhangja volt annak a kutatásnak, amely január 26-án azt közölte, hogy a Google találati oldala nézettebb (mármint, hogy többet időzik rajta a szemünk), mind a Bingé... Most ezt a kutatást ismertetjük, de kíváncsian várjuk: vajon milyen kulisszatitkokat teregetnek ki még egymásról a játékosok?

A User Centric ezzel a tanulmánnyal egy 2009 júniusi hasonló tartalmú kutatást frissített, ahol még a Bing győzött, a Bing oldalán a résztvevők 42%-a nézte a szponzorált oldal linkjet míg Google-ön mindössze 25%. Az akkori eredményhez a Google tábora persze mindjárt hozzáfűzte, hogy egy viszonylag új oldalon persze, hogy többet időzik a tekintet, a kísérleti alanyok nyilván tájékozódni akartak, hogy mi hol van, hisz előtte azt alig látták, ellentétben a Google-lel...

A megismételt kísérlethez olyanokat kértek fel, akik mindkét keresőt jól ismerik, és ők - egy szemmozgást követő monitor előtt - fejenként 48 keresést végeztek el - megadott keresési kifejezésekkel -, egyenlően elosztva a Google és a Bing között. Az eredmény minden fronton a Goggle javára kedvez: a felső szponzorált linkeken nála átlagosan 0,9 másodpercet időztek a kísérleti alanyok, míg a Bing esetében csak 0,7 másodpercet; a jobboldali szponzorlinkeknél a győzelem aránya 16:11; az egész oldalon töltött idő pedig a Googl-nél 14,7 másodperc, szemben a Bing 10,7 másodpercével.
 
 
Ha minden a lassan kiismerhetővé váló forgatókönyvek szerint zajlik, akkor nyilván most majd kiderül a kutatókról, hogy azok időközben eladták a lelküket a Google-nek, de ha ezt speciel nem sikerül bebizonyítani, akkor jön majd egy szakértő, aki levezeti, hogy az eyetracking eredményeket egy kereső esetén épp fordítva kell értelmezni, hisz ha kevesebbet időzöm egy találati oldalon, az azt jelenti, hogy máris megtaláltam, amit kerestem, és át is kattintottam ;-)
 
 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció