A Nokia profitja 21 százalékkal csökkent, piacot veszített
2011. január 28.
A társaság csütörtöki közlése szerint az adózott eredmény 745 millió euró volt a decemberrel végződött három hónapban az egy évvel korábbi 948 millió eurót követően. A bevétel 12,65 milliárd euróra emelkedett 12,35 milliárdról, ugyanakkor a vállalat globális piaci részesedése 31 százalékra zsugorodott 35 százalékról.
A Nokia vezérigazgatójának a megfogalmazása szerint a piac növekedési kilátásai bíztatóak, de elismerte, hogy a Nokia "komoly kihívásokkal néz szembe a versenyképességet és a kivitelezést illetően". Elemzők ezzel összefüggésben emlékeztetnek arra, hogy a Nokia számára különösen az okostelefonok jelentenek nagy kihívást: az Apple iPhone készüléke "megadta az alaphangot" sok dizájn-tudatos vásárló számára, a Research in Motion BlackBerryjét pedig főként vállalati ügyfelek favorizálják.
Az Apple 16 millió iPhone-t adott el tavaly a negyedik negyedévben, 86 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, a Research in Motion nem tett közzé ilyen adatokat. A Nokia 124 millió készüléket adott el tavaly a negyedik negyedévben, 3 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, míg az átlagos eladási ár 69 euróra emelkedett 64-ről.
"Az iparág megváltozott, s ideje, hogy a Nokia is gyorsabban változzon" - summázta véleményét Stephen Elop vezérigazgató, jelezvén, hogy a Nokia február közepén ismerteti új stratégiáját, amelynek legfőbb célja, hogy a vállalat jobban fel tudja venni a versenyt az okostelefonok eddig nála sikeresebb gyártóival.
Kapcsolódó cikkek
- Nokia - NGM: közös munkacsoport a dolgozók munkahelyhez juttatására
- A Nokia Komáromban 2.300 főt bocsát el
- Átszervezésekre készül Romániában a Nokia
- Zuhant a Nokia árfolyama a profitfigyelmeztetés után
- Hétezer állás szűnik meg a Nokiánál 2012 végéig
- A Nokia 16 ezer munkatársat "érintő" átalakításra készül
- A "nem okos telefonokra" koncentrál a Nokia
- A komáromi Nokia gyárban nem lesz létszámleépítés
- Leépítésekre készül a Nokia
- Jó negyedév, elbocsátások a Nokiánál