A pápa áldását adta közösségi oldalakra, de óv is tőlük
2011. január 25.
A 83 éves pápa a Twitter közösségi portálra illő címmel, Az élet igazsága, hirdetése és valódisága a digitális korban felütéssel adott ki állásfoglalást. XVI. Benedek szerint az új média és a közösségi háló "óriási lehetőséget" jelentenek, de az egyházfő figyelmeztetett arra, ezek magukban hordozzák az elszemélytelenedés, az elidegenedés, a túlzott engedékenység veszélyét, valamint azt, hogy a felhasználóknak több virtuális barátja lesz, mint valódi.
"Fontos észben tartani, hogy a virtuális kapcsolat nem veheti át a közvetlen emberi kapcsolatok helyét" - fogalmazott a katolikus egyház kommunikációs világnapja alkalmából közzétett üzenetében. A pápa szerint a közösségi oldalak felhasználóinak fel kell tenniük a kérdést, kikkel is élnek együtt, és kerülniük kell annak veszélyét, hogy mindig csak a világhálón legyenek elérhetők, és kevésbé azok számára, akikkel a mindennapi életben találkoznak.
XVI. Benedek név szerint egy közösségi portált sem említett meg, üzenetében viszont olyan szavakat használt, mint "megosztás", "ismerős" és "profil". Szerinte a közösségi háló használata segíthet "a párbeszéd, a szolidaritás, a pozitív kapcsolatok teremtésében és a tapasztalatok cseréjében". Az egyházfő ugyanakkor a kockázatokat is számba vette. Mint mondta, a megosztás és a barátok keresése közepette fontos feladat igaznak és állhatatosnak maradni, és elkerülni azt, hogy valaki elvesszen a párhuzamos létezésben.
Kapcsolódó cikkek
- Az olasz miniszterek Twitteren keresnek munkatársat
- Amikor püspökök és bíborosok tweetelnek
- Elavulttá válnak a munkaerő toborzására és megtartására használt hagyományos módszerek
- Nem elégséges a kisgyermekek védelme az internetes közösségi hálózatokon az Európai Bizottság szerint
- 1 millió aktív Közösségi mappa a CitroMailen
- A közösségi oldalak látogatása elősegíti a mobil internetezést
- Tweetelj, keress és vezess! – Közösségibb navigáció a TomTomtól
- Brit zavargások - A közösségi oldalak képviselőivel egyeztetne a belügyminiszter
- Vizsgálják a cégek helyét a közösségi médiában
- Százszor kell bocsánatot kérnie a Twitteren