Mintegy 3,7 milliárd dollárra becsülik a Twitter értékét
2010. december 21.
A legfeljebb 140 karakteres bejegyzések továbbítását lehetővé tévő mikroblog-szolgáltatás a feltőkésítés után tavaly szeptemberben érte el a meghatározónak tekintett egymilliárd dolláros (209 milliárd forintos) értékhatárt - adta hírül a TechCrunch online informatikai magazin.
Az azóta eltelt időszakban további 200 millió dollárt (41,7 milliárd forintot) fektettek az oldalba, így az öt évvel ezelőtt alapított Twitterre összesen mintegy 360 millió dollárt költöttek a befektetők.
Idén 100 millió új felhasználó csatlakozott a szolgáltatáshoz, ezt az eredményt elsősorban az oldal mobiltelefonokra tervezett változatával és az egyszerűsített felhasználói felülettel magyarázták. Az új koncepció szerint pedig az üzenetek küldése sem szükséges ahhoz, hogy valaki meghatározó twitterező legyen - mondta Evan Williams, az oldal társalapítója.
Az oldal értékének becslésénél elsősorban azt vették figyelembe, hogy milyen lehetőségek vannak a mikroblogban, és ezekből a lehetőségekből hogyan lehet az oldalt egy jól jövedelmező szolgáltatássá alakítani.
Az üzemeltetők a bejegyzésekhez kapcsolt reklámokból és a kiemelt, fizetett üzenetekből származó bevételekből remélik a befektetések megtérülését, miközben a vállalat alkalmazottainak száma is 130-ról 250 fölé emelkedett.
A jövedelmező rendszer kialakításához azonban számtalan "apróságot" kell még rendbe tenni, mert a cégek aktív közreműködésére váró oldalnál még probléma lehet abból, hogy például a HP birtokolja az Apple nevű felhasználói profilt.
Mindeközben a Twitter értékének helyességére utalhat az is, hogy a Google internetes kereső és tartalomszolgáltató mintegy 6 milliárd dollárért vásárolná meg a Groupon közösségi oldalt.
A Twitter 2009-ben az iráni választások után került a médiafigyelem középpontjába. A csevegőoldal regisztrált felhasználóinak száma tavaly júniusban érte el a 44,5 milliót, és ez mintegy 15-szörös emelkedést jelent egy év alatt - derül ki a comScore piackutató adataiból.
A Twitter különlegessége más közösségi portálokkal összehasonlítva az, hogy a felhasználók által küldött üzeneteket alapértelmezésben az üzenetíró jóváhagyása nélkül mindenki láthatja, aki az adott "csevelyre" feliratkozott, és így akár bárkiből meghatározó véleményformáló személyiség lehet. Az üzenetek limitált méretét az SMS-ekhez igazították, a bejegyzések telefonról, illetve telefonra is küldhetők, ez a lehetőség viszont telefontársaságoktól függően már pénzbe kerül.
Kapcsolódó cikkek
- 6 milliárd dolláros reklámbevételt könyvelhetnek el az idén a közösségi szájtok
- Fekete adatkereskedelem a Facebookon és a Twitteren
- A közösségi hálók segíthetnek a világjárványok megelőzésében
- Ha egyszer láttál valakit az utcán, az nem ok arra, hogy bejelöld az iWiW-en vagy a Facebookon
- Táncrajongók töltenek meg egy repülőgépet a Twitteren keresztül
- A vállalatok még csak barátkoznak a közösségi médiával
- A vállalatok még csak barátkoznak a közösségi médiával
- Továbbfejlesztik a Twitter kínai változatát
- Reklámok közvetlenül a Twitter üzenetekben
- Vezetőváltás a Twitternél