Növekedtek az e-kereskedelemmel kapcsolatos panaszok
2010. december 20.
Az Európai Fogyasztói Központok Hálózata nemrégiben tette közzé Az Európai Online Piactér: Fogyasztói Panaszok 2008-2009 című tanulmányát az elektronikus kereskedelemről.
A 29 Európai Fogyasztók Központot összefogó hálózat tanulmányából kiderül, hogy mindkét évben a német, az angol és a francia web kereskedők ellen éltek leggyakrabban panasszal a fogyasztók.
A fogyasztóvédelmi szervezet rámutat arra is meglepő módon a globális válság hatására 19 százalékkal csökkent 2008-ban a panaszok száma az előző évhez képest. A visszaesésnek oka lehet, hogy a fogyasztók jövedelme a válság alatt visszaesett, illetve a fogyasztói tudatosság növekedett.
Továbbra is problémát jelentenek az internetes csalók, különösen a használt autók és az elektronikus termékek online értékesítése terén - írja közleményében az Európai Fogyasztói Központ Magyarország.
A fogyasztóvédők tájékoztatása szerint a tanulmány írói szorgalmazzák a biztonságos online fizetési módok alkalmazását annak érdekében, hogy a fogyasztók elkerüljék a csaló kereskedőket, hiszen az ilyen típusú bűncselekmények jelentős mértékben visszavetik az elektronikus kereskedelembe vetett fogyasztói bizalmat.
A tanulmánynak rámutat arra is, hogy a digitális tartalmak adásvételének szabályozási hiányos - közölte az Európai Fogyasztói Központ Magyarország.
Kapcsolódó cikkek
- Több mint egymillió letöltés a Mac App Store áruházból az első napon
- Megkezdte működését az Apple Mac App Store online áruháza
- OVI: napi 3 millió letöltés a Nokia webáruházában
- Új internetes vizuálisszoftver-áruház nyílt
- Az év internetes kereskedőjét keresik
- Chrome-ból elérhető webáruházat nyit a Google
- Online zenebolttal érkezik az Ubuntu 10.04
- Jön az orosz eBay
- Működőképes az önkéntes fizetési modell
- Elindult a Vodafone Online Shop