Elkészült a Depo.hu karácsonyi statisztikája
2010. december 9.
Míg tavaly egyértelműen az LCD tévé volt a karácsonyi slágertermék a műszaki cikkek között, idén várhatóan a hordozható eszközök – digitális fényképezők, netbookok, mobiltelefonok, GPS-ek – kerülnek majd a fa alá, derült ki a www.depo.hu árösszehasonlító oldal immáron hagyományos, a karácsony előtti vásárlási szokásokat feltáró statisztikáiból.
A Depo.hu árösszehasonlító oldal 2007 óta rendszeresen megvizsgálja, hogy a karácsony előtti – a látogatószámban is mintegy 20-25 százalékos növekedést hozó – időszakban milyen termékek iránt növekszik meg az érdeklődés. „A legkeresettebb termékkategóriákat vizsgálva látható, hogy letűnőben van a tavaly karácsonykor tapasztalt LCD tévé vásárlási láz, bár továbbra is a tíz legnépszerűbb termékkategória között van a piactéren. Ennek hátterében persze az is meghúzódhat, hogy idén átlagosan kevesebb jut majd az ajándékozásra, amit a legkeresettebb termékek tavalyihoz képest alacsonyabb átlagára is alátámaszt” – mondta Szabari László, a Depo.hu árösszehasonlító oldal vezetője.
Idén a legnépszerűbb termékkategóriákat a mobiltelefonok, a hordozható számítógépek, a helymeghatározó eszközök (GPS), valamint az ismét előtérbe kerülő digitális fényképezők adják. „Utóbbi előretörése feltehetően annak köszönhető, hogy a magasabb felbontású fényképezőgépek ára az elmúlt években jelentősen csökkent. Így a vásárlók elérkezettnek látták az időt, hogy karácsony közeledtével a korosabb és jóval kisebb felbontású masináikat újabb modellre cseréljék” – tette hozzá Szabari László.
Élénkebb, miközben energiabarát
A Depo.hu karácsonyi statisztikái alapján izgalmas változások következtek be az egyes termékkategóriákon belül is. A mobiltelefonok tekintetében egyértelmű az iPhone és az Android egyeduralma, de markánsan átrendeződött a nagyképernyős televíziók piaca is. Ugyan még mindig az LCD tévé vezet, ugyanakkor az élénkebb színeket és alacsonyabb fogyasztást garantáló LED-es technológia iránt is egyre nagyobb az érdeklődés. „Jellemzően a plazma tévék kárára, itt ugyanis nyolcadára csökkent a kereslet a tavaly karácsony előtti időszakhoz képest a Depo.hu oldalon” – mondta Szabari László. A karácsony előtt legnépszerűbb 15 termékkategória közt új belépő a tablet pc, illetve ezzel párhuzamosan közel hatszorosára nőtt az érdeklődés a hordozható számítógépek területén még kisebb méretével és alacsony árával új műfajt teremtő netbook.
Kapcsolódó cikkek
- A magyarok a legkonzervatívabbak az online vásárlás terén
- A magyarok a legkonzervatívabbak az online vásárlás terén
- Részletre vesszük a karácsonyi tabletet az utolsó pillanatban
- Részletre vesszük a karácsonyi tabletet az utolsó pillanatban
- Közösen kutatja a hazai e-kereskedelmet az eNET és az Árukereső.hu
- Mi kerül a magyar vásárló virtuális kosarába?
- Karácsonykor sms, szilveszterkor inkább mobilhívás
- Újévi jókívánságok a Telenornál: 433 üzenetet másodpercenként
- Telenor: több millió SMS és növekvő adatforgalom karácsonykor
- T-Mobile: 10 millió SMS karácsonykor