Nem fontos a munkakeresés, ha fúj a szél

Alulmotiváltság, önbizalomhiány, de aránylag jó önéletrajzok jellemzik a magyar munkavállalót. Ugyanakkor megfelelőbb információk megadásával és jobb fellépéssel jobb lenne az elhelyezkedési esély is – derül ki a Work Force Személyzeti Tanácsadó most lezárt országos karrier tanácsadó programjának összegzéséből. Az országos program során kísérleti jelleggel nyolc hazai városban az általános ismeretek helyett, személyre szabott tanácsadást tartottak mintegy száz munkavállalónak.

Még mindig nem szívesen költöznénk munkavállalóként a munka után, inkább a rosszabbul fizető, alacsonyabb kvalitású munkát választjuk, ha helyben maradhatunk. Ha pedig erősen fúj a szél, akár a munkaügyben előre megbeszélt időpontra se megyünk el. Ezek a tapasztalatok a Work Force kísérleti tanácsadó programjának összegzéséből származnak, amely nem reprezentatív, de érzékletes bepillantást ad az ország álláskeresőinek felkészültségébe, elszántságába. Az országos roadshow lényege az volt, hogy az álláskereséshez a munkavállaló oldaláról közelítettek, ezért az olyan általános információk, mint az önéletrajz- vagy motivációs levél-minta helyett az egyes ember személyes munkakereséséhez adtak konkrét tanácsokat, ötleteket.

Jellemző probléma, hogy az általában jó önéletrajzokban a korábbi pozícióknál nem részletezték konkrétan a munkát, így a munkaadó nem tudhatta meg, mit is csinált például egy asszisztens ténylegesen az adott helyen. Hasznos, ha nem csupán a nyelvvizsga legmagasabb elért szintjét, de az aktuális használhatóságát is bemutatják például úgy, hogy passzív tudásként tüntetik fel a régen nem beszélt nyelvet. Ezek alapján a munkaadó ugyanis pontosabb képet alkothat a jelentkezőről, és így nőnek a felvételi esélyek is. Bár a tartósan sikertelen munkavállalókat nehezen lehet kimozdítani, a tanácsadás sikerére mégis jellemző, hogy a résztvevők közel fele egy hónapon belül sikeresen jutott el állásinterjúra.

Mivel tapasztalataik szerint számos jó képességű munkakereső nem találja meg a helyét a munkaerőpiacon, ezért a Work Force egy kísérleti programba kezdett, ami nem általában foglalkozott a munkakeresés problémáival, hanem egy-egy adott ember személyest, konkrét lehetőségeit tárta fel. Csákvári Róbert, a cég ügyvezető igazgatója szerint legfontosabb tapasztalatuk, hogy gyakran elég egyetlen apróságon változtatni, hogy a kudarcból siker legyen. Ezen túl, még mindig jellemző az önbizalomhiányos munkakeresők túlsúlya, pedig egy adott cégnek ugyanolyan fontos egy jó munkaerő, mint a munkaerőnek a munka.

A Kecskeméten, Zalaegerszegen; Miskolcon; Békéscsabán; Győrben; Pécsett, Budapesten és Debrecenben megtartott program során a résztvevők az álláskereséssel, karrierrel kapcsolatos valamennyi tudnivalót, az álláspályázatokon való hatékony szereplés alapelveit, technikáit egyaránt megismerhették.
 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció