Pert nyert a TeleData egy illegális adatfelhasználóval szemben
2010. november 23.
Jogellenes adathasználat és a szerzői jogok megsértése miatt első fokon pert nyert a direkt marketingpiacon működő TeleData Kft. az ózdi Digi Sales Ügynöki, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-vel szemben - közölte a TeleData hétfőn az MTI-vel.
A közlemény szerint a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Bíróság a Digi Salest 2 millió forint pénzbírságra büntette és eltiltotta az illegális tevékenységtől, a további jogsértéstől. Ezen túlmenően arra kötelezte, hogy az egyik legismertebb portálon hozza nyilvánosságra az ítéletet, amely a napokban emelkedett jogerőre.
A TeleData azért indította a pert, mert a Digi Sales nem rendeltetésének megfelelően használta az általa a kft.-től megvásárolt adatbázist, illegálisan egy másikat hozott létre belőle. Ezzel szerzői jogokhoz fűződő tiltásokat is áthágott, mivel harmadik fél számára szolgáltatást végzett az adatbázis felhasználásával. Ezen kívül több ponton megsértette az előfizetői szerződés tételes rendelkezéseit, illetve több alkalommal is direkt marketing célból keresett meg egy olyan ügyfelet, aki kifejezetten kérte, hogy személyes adatai erre a célra ne legyenek felhasználhatók (dm-tilos rendelkezés).
A TeleData korábban nyert már pert egy másik társasággal szemben: akkor az alperes úgy használta fel a TeleTár adatait, hogy azt nem vásárolta meg, és szintén figyelmen kívül hagyta az előfizető dm-tilos rendelkezését.
A közlemény idézi Bartók Jánost, a TeleData Kft. ügyvezető igazgatóját, aki elmondta: a bírósági döntés azért is fontos számunkra, mert azt szeretnék, ha minél kevesebb illegális adatfelhasználó működne az éves szinten mintegy 35 milliárd forint forgalmú direkt marketing piacon. Ez nemcsak a TeleData érdeke, hanem azon cégeké és magán ügyfeleké is, akik betartják az előírásokat. A bírósági ítélet ismét bizonyította, hogy nem lehet büntetlenül olyan ügyfeleket zaklatni, akik kifejezetten tiltják, hogy direkt marketing céljából megkeressék őket, illetve hogy az adatbázisok illegális használatáért utóbb súlyos árat kell fizetnie a törvénysértőknek.
A direkt marketing piacon 18 éve működő TeleData tavaly májusban indította a pert Digi Sales ellen, illetve néhány további cég ellen, mert tapasztalata szerint a dm-adatbázisokat a cégek és szervezetek gyakran etikátlanul kezelik.
A Magyar Telekom Csoporthoz tartozó TeleData Kft. 1991-ben jött létre. A vállalat a magyarországi távközlési előfizetők adatainak kezelésén, nyomtatott és CD-telefonkönyvek (TeleTár) értékesítésén túl direkt marketing szolgáltatást kínál.
Kapcsolódó cikkek
- Sorra záratják be a kínai fájlcserélőket
- Stratégiai együttműködést írt alá a spanyol Telefonica és a kínai China Unicom
- Lenovo-NEC egyesülés a láthatáron
- Nőtt az AMD profitja a negyedik negyedévben
- A vártnál jobb eredményeket közölt a Google
- Lopott a Google vagy sem?
- Az Adobe felvásárolta a vezető adatkezelő platformot fejlesztő Demdex vállalatot
- A vártnál gyengébb eredmények a Sony Ericssonnál
- Új leányvállalattal bővíti kínai tevékenységét az Infineon
- Tíz milliárd dollár feletti bevételt vár az eBay