Augusztusban tovább nőtt a digitálisan televíziózók száma
2010. október 20.
A gyorsjelentés a tizenkét legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NMHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR TELEKOM Zrt., TARR Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., HD Platform Kft. és Hello HD Kft.) augusztus végén 2,539 millió előfizetést tartottak nyilván.
Az év nyolcadik hónapjában a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 51,1 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 50,7 százalék és az egy évvel korábbi 43,5 százalék után.
A digitális előfizetéseken belül 2010 augusztusában 481 ezerről 491 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma és 798 ezerről 808 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. Augusztusban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a júliusi 19,1 százalékról 19,3 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. 12 hónappal korábban ennek a technológiának a részesedése 13,7 százalékos volt.
A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése augusztusban az előző havi 31,6 százalékról 31,8 százalékra nőtt – míg 2009 augusztusának végén a vizsgált körbe tartozó háztartások 29,8 százaléka rendelkezett ilyen előfizetéssel.
Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent a vizsgált hónapban. Korábban ez az érték 49,3, az év nyolcadik hónapjában 48,9 százalékos volt.
A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi – ide sorolva a Hello HD Kft. által üzemeltetett Antenna Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése a júliusi 44,7 százalékról 44,6 százalékra, a UPC-é 22,3 százalékról 22,0 százalékra csökkent, míg a Magyar Telekomé 28,6 százalékról 29,1 százalékra emelkedett.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma augusztusban 1,725 millióról 1,731 millióra emelkedett, ezen belül az analóg előfizetések száma 1,245 millióról 1,240 millióra csökkent, míg a vezetékes digitális előfizetések száma 491 ezerre nőtt. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése a júliusi 34,2 százalékról 34,0 százalékra csökkent, a Magyar Telekom részesedése 23,1 százaléknál stagnált, a DIGI-é pedig 15,0 százalékról 15,3 százalékra nőtt.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – a UPC a piacvezető, a júliusi 30,4 százalék után augusztus végén 30,2 százalékos piaci résszel. A második Magyar Telekom (T-Home) piaci része a nyolcadik hónapban 24,8 százalékról 25,0 százalékra, míg a harmadik DIGI piaci része 24,4 százalékról 24,7 százalékra nőtt.
Kapcsolódó cikkek
- Januárban tovább nőtt a mobilinternet-előfizetők száma Magyarországon
- Magyar 3D filmek ingyen a UPC videotárában
- HWSW-konferencia annak, aki nemcsak nézi, hanem csinálja is a tévét
- Új tartalmak a Samsung okostévéiben
- Együttműködési megállapodást kötött az ORFK és az NMHH
- NMHH: hárman fellebbezték meg a 900-as tender eredményét
- Januárban csökkent a mobil-előfizetők száma hazánkban
- Safer Internet Day 2012: Netezzünk együtt… biztonságosan!
- Oktatóközpontot alakít ki a médiahatóság a nethasználó fiataloknak
- Mediatorveny.hu: a médiaszabályozásról naprakészen és tényszerűen