A Navigator üzemeltetheti a MÁV-Start Zrt. informatikai rendszerét
2010. szeptember 1.
A NAVIGATOR Informatikai Zrt., a hazai informatikai piac egyik vezető informatikai outsourcing szolgáltató vállalata üzemelteti 2010. szeptember 1-től a MÁV-Start Zrt. informatikai rendszerét. A megállapodás értelmében a NAVIGATOR fő feladata lesz a MÁV-Start Zrt. hardver és szoftver elemeinek üzemeltetése, karbantartása, a helpdesk feladatok ellátása a végfelhasználók támogatására, valamint a Microsoft menedzsment rendszerek – az SCCM, SCOM – bevezetése. A NAVIGATOR Zrt. így többek között 1281 munkaállomás, 690 kiegészítő eszköz és 27 szerver üzemeltetését látja el. A megbízás 1 évre szól, értéke több mint 60 millió forint.
A MÁV-Start Zrt. 2010. áprilisában írt ki közbeszerzési eljárást informatikai rendszerének üzemeltetésére, miután a korábbi szolgáltatóval lejárt a szerződése. A pályázati kiírásban a MÁV-Start Zrt. az egyes végfelhasználók informatikai eszközeinek, és központi informatikai eszközrendszerének üzemeltetése, karbantartása, felhasználói támogatás nyújtása valamint a tárgykörbe tartozó eseti feladatok végrehajtására vonatkozó szolgáltatások ellátása került meghirdetésre. A közbeszerzési eljáráson azok a vállalatok indulhattak, akik bizonyították megfelelő pénzügyi stabilitásukat, és szakmai rátermettségüket az informatikai rendszerek üzemeltetésében, és a tanácsadásban egyaránt. A pályázati anyagot 15 cég vette fel, azonban közülük csupán hatan adtak be ténylegesen ajánlatot. A MÁV-Start Zrt. az eljáráson részt vevő öt érvényes ajánlat közül a műszaki-szakmai szempontok mellett a legalacsonyabb ajánlati ár alapján hirdette ki a NAVIGATOR Informatika Zrt.-t nyertes ajánlattevőkként.
Az aláírt szerződés értelmében a NAVIGATOR egy éven keresztül nyújtja üzemeltetési szolgáltatásait a MÁV-Start Zrt. számára, amelynek részét képezik többek között adminisztrációs, helpdesk, távmenedzsment és karbantartási feladatok is. Az 1281 munkaállomás üzemeltetése mellett a megbízás többek között 690 kiegészítő eszközre – például nyomtatókra, szünetmentes áramforrásokra és szkennerekre –, illetve a 27 darab szerverre terjed ki, a helpdesk szolgáltatás esetében napi 8 órás készenléttel. A legfontosabb feladat a folyamatos és üzembiztos működés megteremtése, ezért a NAVIGATOR többek között tanácsadóként, az adatmentésben, az adatmigrációban és az eszközök telepítésében is segíti a MÁV-Start Zrt. működését.
Kapcsolódó cikkek
- Esély a pályakezdőknek - gyakornoki program a NEXON-nál
- Navigator: az idén már nő az IT-erőforrás-kihelyezési piac
- Mi történt veled, IT-outsourcing?
- Kiszervezéssel csökkentette költségeit a Linde
- Navigátor: a költségcsökkentés mellett az IT-outsourcing összes előnyét ismerni kell
- HR szoftver felhőből
- Invitel: kevés cég él az informatikai kihelyezéssel
- Informatikai szolgáltatásokat vásárol a MÁV-START Zrt.
- Új generációs outsourcing: Siemens hibridfelhő-számítóközpont
- Egymilliós közbeszerzési bírság a Kopint-Datorgnak