Az internet kiszorította az Oxford angol szótár nyomtatott változatát
2010. augusztus 30.
A hatalmas terjedelmű, húszkötetes szótárt kiadó vállalat, az Oxford University Press vasárnap közölte, hogy az utóbbi évek tapasztalatai alapján a nyomtatott változat iránt egyre csökken a kereslet, miközben az internetes felhasználók száma folyamatosan és rohamosan növekszik. Ennek fényében a kiadó úgy döntött, hogy a szótár harmadik kiadását csak akkor küldi nyomdába, ha előzetesen elegendő kereslet mutatkozik iránta.
A mostani, második kiadás 1989-ben látott napvilágot. A húsz kötet 1165 euróba - jelenleg árfolyamon számolva mintegy 330 ezer forintba - kerül, ám eddig csak harmincezer példányt kelt el a teljes sorozatból. Ezzel szemben havonta hozzávetőleg kétmillióan hívják le interneten valamelyik szócikket. Az új kiadáson nyolcvan szerkesztő dolgozik.
Kapcsolódó cikkek
- Y Magazin: iPad-férfimagazint indít a Sanoma
- Y Magazin: iPad-férfimagazint indít a Sanoma
- Orosz elnökválasztás - Szexuális töltetű Putyin-reklámok a neten
- Elhunyt Andrew Breitbart amerikai konzervatív blogger
- Február végétől megújul a Sulinet portál
- Új szolgáltatások és megújult dizájn a Kütyü Magazin weboldalán
- Így neteztünk 2011-ben
- Az internet szabadságáért tüntettek Budapesten
- Adverticum AdServert használ a CEMP Sales House
- Fizetőssé teszi internetes tartalmait a jövőben a Neue Zürcher Zeitung