Kínában 60 százalékkal nőttek az internetes eladások
2010. augusztus 19.
A kínai kutatási központ tanulmánya szerint 2010 első félévében 60 százalékkal, 2.250 milliárd jüanra (257 milliárd euró) nőtt Kínában az internetes eladások értéke 2009 hasonló időszakához képest.
A múlt év egészében az internetes kereskedelem értéke átszámítva 410 milliárd dollárra rúgott. A kormány informatikai hivatalának illetékese szerint június végén összesen 20.700 honlap foglalkozott online értékesítéssel. Ez a szám az év végéig 23 ezerre nőhet. A következő évekre a hivatal átlagosan 35 százalékos növekedést jósol, amelyet többek közt a mobiltelefonos fizetés terjedése is erősít.
Egy júliusi felmérés szerint az online kereskedésekben körülbelül 140 millió ember - az ország lakosságának 10 százaléka - vásárol. Az online fizetési szolgáltatásokat 128 millióan veszik igénybe és 122 millióan használják az internetet banki tranzakciókhoz. A június végén 420 millió főt számláló kínai internetes közösség vonzó piacot jelent kedvező növekedési kilátásai miatt. A német sportszergyártó adidas a héten jelentette be, hogy új internetes üzletet nyit Kína legnagyobb aukciós portálján, a Taobaon.
Kapcsolódó cikkek
- Már csak regisztrálva lehet mobilozni Kínában
- Hölgyek a jövő internetes vásárlói
- Kína: 800 millió mobilos, 25 millió 3G-használó
- Csomagolt termékek (CPG) az online térben
- Több mint egymillió e-kereskedés a kínai Taobaón
- Négyszázmillió felett az internetezők száma Kínában
- A lelküket is eladják a figyelmetlen online vásárlók
- Vállalatok a Facebookon: szabályok nélkül
- Saját blogot indított a kínai elnök
- VPN-szerverekkel érik el Kínából a tiltott weboldalakat