Mobilokra szabott országos lapot indít Amerikában a News Corp.
2010. augusztus 14.
A cél Murdoch szerint a fiatalabb célközönség elérése, akik amúgy nemigen olvassák az írott napisajtót. Erre szerinte kiválóan alkalmas az újabban divatba jött iPad és társai, no meg az okostelefonok. Ez azonban önmagában kevés lehet a sikerhez, hiszen a fiatalok inkább szerzik be az információt az ingyenes weboldalakról. Valószínű tehát, hogy az előfizetésért cserében plusz szolgáltatásokat is kínálnak majd az olvasóknak, azonban konkrétumok ez ügyben egyelőre nincsenek. Annyit lehet csak tudni a tervekről, hogy a csapatban a műszakiak mellett több tucat újságíró fog dolgozni, akik nyilván egy kicsit a célközönség szája íze szerint dolgozzák majd át a tartalmat és a felületet.
A fizetős internetes újságok sikere egyelőre egyáltalán nem biztos: az első ilyen országos lapnak számító brit The Times online kiadása július eleje óta fizetős, és a látogatottság 3 hét után 67 százalékot zuhant. A nehézség az, hogy az egyre fogyó hagyományos újságolvasók nyilván megmaradnak a papírlapoknál, míg azok, akik áttértek az internetre, vagy eleve csak ott olvassák a sajtót, megszokták, hogy ezért nem kell fizetniük. Nem véletlen, hogy az ágazat a kitörést keresi a helyzetből, az iPadesek és mobilosok meghódítása azonban nem lesz könnyű falat.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre több újság a Digitalstand kínálatában - immár okostelefonokon is
- 190 éves a Guardian
- Búcsú a Terminal.hu-tól
- Google One Pass kontra AppleStore - 10 százalék a 30-cal szemben
- Új Yahoo termék: Livestand, avagy személyre szabott hírek
- A német lapkiadók nem akarják, hogy előfizetőik inkább AppStore-ügyfelek legyenek
- The Daily Mirror
- Naponta a Napiról
- The Daily: az újság és az online között félúton
- Mégis van jövője a nyomtatott lapoknak?