Nielsen-felmérés az internetes vásárlási szokásokról
2010. július 29.
Az 55 országban megkérdezett 27 000 internet-használó válaszait összesítő felmérés szerint a magyarok 34 százaléka csak akkor vásárolna gyógyszert és gyógyhatású terméket online, ha előtte tájékozódik róla a weben, míg az európai átlag 15 százalék. Élelmiszert a magyarok fele nem rendelne online előzetes tájékozódás nélkül, Európában ez az arány mindössze 10 százalék.
A fenti termékeken kívül a magyar válaszadók közül a legtöbben a testápoló szerek, kozmetikumok és repülőjegy internetes vásárlása előtt néz utána a terméknek. Európában interneten való tájékozódás nélkül a legtöbben nem vennének szórakoztató elektronikai terméket
(38 százalék), autót (35 százalék), szoftvert (26 százalék) és telekommunikációs szolgáltatást (22 százalék).
Magyarországon a megkérdezettek kiemelkedően magas aránya, 39 százaléka támaszkodik a gyártó vagy szolgáltató cégek honlapjain elérhető információkra. Az európai átlag 22 százalék.
Világszerte a vásárlók jó egyharmada, az európai válaszadóknak pedig majdnem 40 százaléka legtöbbször a kimondottan online értékesítésre specializálódott áruházakból vásárolt. A magyar megkérdezetteknek ugyanakkor csak 13 százaléka rendelt gyakran ilyen áruházból, nagyjából egyharmaduk viszont olyan vállalat webkínálatából vásárolt, amely valóságos üzletet is működtet.
A következő hat hónap során az interneten vásárolni tervezett termékek közül a legtöbben a könyvet említették: a magyarok 40 százaléka, míg az európai válaszadók 39 százaléka rendelne könyvet az internetről. Ezen kívül a magyarok leginkább utazást és szállást (19 százalék) foglalnának a neten, valamint rendezvényre szóló belépőjegyet (19 százalék) és szórakoztató elektronikát vennének. Az európai válaszadók 31 százaléka tervezett ruházati cikket, cipőt vásárolni online, 29 százalékuk repülőjegyet, 24 százalékuk pedig szállást illetve utazást foglalna.
Videót, dvd-t, illetve számítógépes játékot az európai internetezők 20 százaléka vásárolna online, míg a magyar válaszadók között mindössze 5 százalék volt ez az arány.
Kapcsolódó cikkek
- Elektronikus kereskedelmi mintavárosokkal kísérleteznek Kínában
- Szívesen adjuk ki magunkat a nyereményjátékoknál
- A nyereményjátékoknál szívesen adjuk ki magunkat
- Bizonytalan jövőkép az autóiparban
- Így neteztünk 2011-ben
- Virágzik a luxustermékek on-line kereskedelme Kínában
- Gyakorlati tudással még értékesebb lenne a magyar diploma
- Márkás édességek online
- KutatóCentrum: Terjed a helyfüggetlen e-mailezés
- Egyre több személyes információt osztanak meg magukról a vásárlók