Fizetős a Times Online
2010. július 3.
A médiavállalatok már jó ideje az ingyenes online tartalmak megszüntetése mellett kardoskodnak, főképpen a Google-t érte támadás amiatt, mert segítségére van a szörfölőknek az ilyen anyagok felkutatásában. A Times azonban már márciusban lándzsát tört a Paid-Content mellett, most pedig a szerkesztőség élesítette is a fizetős rendszert. A napi belépő ára 1.2 euró, a heti hozzáférésért pedig kétszer ennyit, azaz 2.4 eurót kell befizetniük az internetezőknek. A mostani lépés érinti nem csupán az aktuális cikkeket, hanem az archívumban található anyagokat is. A Sunday Times, mely lap szintén a Rupert Murdoch médiavállalat égisze alatt működik, szintén fizetőssé vált, s egyéb európai online magazinok is követték a Times példáját. A kiadók azért döntöttek az előfizetéses rendszer bevezetése mellett, mert az offline példányszámok értékesítése jelentős mértékben visszaesett köszönhetően az ingyenes online tartalmaknak.
Hogy vajon a fizetős modell beváltja-e a hozzá fűzött profitnövelő reményeket, azt nem lehet tudni, ugyanis még mindig elég ingyenes forrás marad a weben.
Kapcsolódó cikkek
- Új szolgáltatások és megújult dizájn a Kütyü Magazin weboldalán
- Megszűnt a Mindennapi.hu keresztény közéleti hírportál
- Minőség díjat nyert a Hogyankell.hu
- Kiváló magyar tartalmak – eFestival 2011 verseny nyertesei
- Információs és közösségi portált készít a Klebelsberg Kultúrkúria
- Weboldal a káros és jogellenes tartalmak bejelentésére
- Elindult Hogyankell.hu, a Wikipédia praktikus változata
- Hatmillió felhasználónál tart a nyomkövetésre épülő Foursquare
- Még az idén megújulhat a Budapest portál
- Ősszel indul a Google TV