Az uniós audiovizuális médiairányelv végrehajtását szorgalmazza Brüsszel

Tizenkét uniós tagállamot - köztük Magyarországot - szólított fel csütörtökön az Európai Bizottság arra, hogy teljesítsék az audiovizuális médiaszolgáltatásokról szóló EU-irányelv alapján fennálló kötelezettségeiket, és hogy ennek érdekében sürgősen tegyék naprakésszé nemzeti műsorszórási szabályozásukat.

A brüsszeli bejelentés értelmében Ausztria, Ciprus, Észtország, Finnország, Görögország, Magyarország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Portugália és Szlovénia kapott ilyen értelmű felszólítást.

 A 2007 végén elfogadott, említett irányelv a digitális korszak kihívásainak megfelelően korszerűsíti a műsorszórásra vonatkozó uniós szabályokat, valamint az európai tévénézők jogi védelmének javítása érdekében szabályozza az olyan szolgáltatások nyújtását és igénybevételét, mint az internetes televíziózás, a lekérhető videoszolgáltatások és a mobiltelevíziózás. A tagállamoknak 2009. december 19-ig kellett - érintett jogszabályaik módosításával – az irányelvet nemzeti jogukba átültetniük. Az említett 12 tagállam eddig nem teljesítette az előírásokat, azaz vagy nem hajtott végre maradéktalanul minden szabályt vagy azok végrehajtásáról nem értesítette a brüsszeli bizottságot.

 Az audiovizuális médiaszolgáltatásokról szóló irányelv szigorú fogyasztóvédelmi előírások fenntartása mellett a szabályozás egyszerűsítésével erősíti Európa televíziós és audiovizuális ágazatát, valamint egyenlő versenyfeltételeket teremt a határokon átívelő audiovizuális médiaszolgáltatások nyújtásához. Biztosítja továbbá, hogy a kiskorúak védelmére és a faji, nemi, vallási és nemzetiségi hovatartozáson alapuló gyűlöletkeltés tilalmára vonatkozó szabályok az összes audiovizuális szolgáltatás - így a vezetékes, mobil- és műholdas hálózatokon keresztül történő műsorszórás - esetében érvényesüljenek, beleértve a lekérhető tartalomszolgáltatást is.

 Ezen túlmenően az irányelv megengedi, hogy a tagállamok engedélyezzenek olyan innovatív reklámformákat, mint amilyen például az osztott képernyős reklámozás vagy a "termékelhelyezés", és így a finanszírozás új csatornáit nyitja meg a televíziós műsorgyártók és műsorszolgáltatók előtt. A műsorszórók rugalmasabban tervezhetik a műsorok ütemezését, hiszen megszűnik az az előírás, hogy legalább 20 percnek kell eltelnie két reklámblokk között.

 Az audiovizuális médiaszolgáltatásokról szóló irányelv részletes tartalmi ismertetése a http://ec.europa.eu/avpolicy/reg/avms/indexen.htm internetes címen található.
 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció