Egységes és teljes üzletifolyamat-kezelés Oracle módra

Az Oracle bejelentette az Oracle Fusion Middleware 11g részét képező Oracle Business Process Management Suite 11g változatának megjelenését. Az új verzió nem csupán a költségcsökkentésben és a változásokhoz való alkalmazkodásban nyújt segítséget az ügyfeleknek, de leegyszerűsíti az üzleti folyamatok kezelését is.

A új, egységes folyamatalapjának, felhasználóközpontú kialakításának és közösségi BPM-funkcióinak köszönhetően az összes folyamattípushoz megfelelő megoldás a natív BPMN 2.0 megvalósítást támogatja.

Az egységes folyamatalapja révén a folyamatok fejlesztését, telepítését, nyomon követését és végrehajtását is egyszerűsítő változat olyan új funkciókkal rendelkezik, mint például a BPEL és BPMN 2.0 folyamatokat végrehajtó, emberi munkafolyamatokat irányító, szabályokat alkalmazó egységes folyamatmotor, vagy a dokumentumközpontú folyamatokat támogató Oracle Universal Content Management. Míg az üzleti folyamatok kezelését és nyomon követését egységesítő teljes körű felügyeletnek köszönhetően a problémakezelés túlléphet az adott folyamat határain.

Az Oracle Business Process Management Suite 11g felhasználóközpontú szemlélete olyan eszközök segítségével teszi egyszerűbbé a folyamatkezelés teljes életciklusát, amelyek a felhasználói szerepkörökre összpontosítanak és növelik mind az informatikai, mind az üzleti folyamatok résztvevőinek hatékonyságát.

A rendszer legfontosabb összetevői:

BPM Studio: szerepkör-alapú modellezéshez és tervezéshez.
Process Composer: webes folyamatmodellezéshez- és telepítéshez.
Folyamatelemzés és jelentéskészítés: folyamatállapot- és operatív jelentéskészítés az üzleti átláthatóság érdekében.
Egyetlen, egységes „azt hajtod végre, amit látsz” folyamatmodell: a teljes BPM-életciklust támogatja és kiküszöböli a szinkronizálási problémákat a folyamatok tervezése, modellezése, végrehajtása és nyomon követése között.


A 11g változat közösségi BPM-funkciói a közösségi és az Enterprise 2.0 technológiák, így a wikik és blogok beépítésével elősegítik a felhasználók közötti együttműködést. Azon túl, hogy az üzleti és informatikai csapatok számára testre szabott tereket biztosít az üzleti folyamatok kezelésének teljes életciklusa alatt, a folyamatok menetének megértését és kommunikálását elősegítő mérföldkő-alapú áttekintést nyújtó üzletifolyamat-útmutatók mellett a strukturálatlan folyamatok támogatását érdemes kiemelni.

„Napjainkban a létfontosságú üzleti folyamatok több különálló rendszert is érintenek a vállalaton belül, ami megnehezíti modellezésüket, nyomon követésüket és kezelésüket” – mondta David Shaffer, az Oracle Fusion Middleware termékcsaládért felelős alelnöke. „Az egységes folyamatalapra épülő Oracle Business Process Management Suite 11g révén a vállalatok az üzleti és az informatikai felhasználókat egyaránt könnyebben bevonhatják az üzleti alapfolyamatok irányításába, emellett pedig az üzleti folyamatok teljes életciklusát is leegyszerűsítik. A vállalatok így könnyebben tudnak újítani és létfontosságú folyamataikat is fejleszthetik.”

Az üzletifolyamat-kezelési (BPM) projektek és programok támogatása terén Jim Sinur, a Gartner IT kutatási üzletágának alelnöke szerint az üzletifolyamat-kezelő alkalmazásegyüttesek (BPMS) jelentik a vezető technológiát. „A BPMS a folyamatfejlesztés teljes életciklusát támogatja a folyamatok feltérképezésétől, meghatározásától és megtervezésétől egészen a megvalósítási, nyomon követési és elemzési fázisig, valamint a folyamatos optimalizálás folyamán. A modell-alapú koncepció a korábbi megoldásfejlesztési módszerekhez képest szorosabb együttműködést tesz lehetővé az üzleti és informatikai szakemberek között a teljes életciklus során.” A Gartner alelnöke szerint napjainkban a BPMN 2.0-hoz hasonló legújabb szabványokat támogató integrált BPM-alkalmazásegyüttesek, valamint a modern együttműködési technikák alkalmazása tartós értéket teremt az üzleti és informatikai céljaik összehangolására törekvő vállalatok számára.
 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció