Mobil eszközmenedzsment a Magyar Telekomtól

A Magyar Telekom június 8-án, elsőként vezeti be a magyar piacon a mobil eszközmenedzsment (Mobile Device Management - MDM) szolgáltatást, amelyet mind a T-Systems szolgáltatásaként, mind az ügyfélhez letelepített megoldásként igénybe tudják venni a felhasználók.

A megoldás az egyre inkább elterjedt okos telefonok és a rajtuk tárolt információk, alkalmazások, illetve a kommunikációs folyamatok védelmét, flottában történő menedzselését, röviden a mobil eszköz-menedzsmentet öleli fel.

Az MDM-re épülő különböző szolgáltatások lehetővé teszik, hogy az üzleti felhasználók – a desktop-alkalmazások menedzsmentjéhez hasonlóan – távolról, flottában menedzseljék a cég alkalmazottainak mobil eszközeit annak érdekében, hogy a szolgáltatás támogatásával minél hatékonyabban végezhessék munkájukat. A szolgáltatás bármely mobiloperátor hálózatában üzemeltetett, internet előfizetéssel rendelkező mobil készüléken igénybe vehető, amennyiben a készüléken futó operációs rendszer támogatja az MDM mobil kliens futtatását. Az érdeklődő ügyfeleknél már kipróbálhatják a szolgáltatást.

Az MDM alkalmazással az operátor vagy az adott cég informatikai szakembere alkalmazásokat tölthet fel távolról, frissítéseket küldhet a cég mobil eszközeire, kijavíthatja a készülékeken előforduló hibákat, zárolhatja vagy éppen törölheti a készülékeken található kritikus információkat, távoli adatmentéseket kezdeményezhet, illetve a készülék elvesztése, vagy adatvesztés esetén visszatöltheti a felhasználó készülékére a központilag korábban lementett adatokat. Ezeknek a folyamatoknak egy részét a rendszer automatikusan is elvégezheti. Az MDM támogatásával a mobil eszközök üzemeltetésére és felhasználására vonatkozó naprakész riportok is lekérhetők. Mindezeket az aktivitásokat a rendszer kezelője biztonságosan, távolról, VPN-kapcsolaton, a mobil hálózaton keresztül teheti meg, így az alkalmazottaknak a mobil eszközökkel személyesen nem kell a vállalat, vagy a T-Systems helpdesk-jét felkeresniük. A megoldás csökkenti a készülékproblémából adódó szolgáltatás-kiesés időtartamát, mérsékli az üzemeltetési költségeket, illetve javítja a cég működésének hatékonyságát.

A közeljövőben az adat – a hang – a videó, illetve a vezetékes és mobil kommunikáció kölcsönösen átjárhatóvá, azaz bármilyen végkészülékről elérhetővé válik. Az üzleti sikeresség kulcstényezője a megfelelő információ adott helyen és időben történő gyors elérése. A széles körben elterjedt, vezeték nélküli internet-hozzáférést biztosító eszközök pl. okostelefonok és az elérhető mobiltechnológiák (EDGE, 3G/HSDPA) már most is lehetővé teszik az újabb és újabb vállalati mobilalkalmazások felhasználását, mint például az e-mail- és naptár- szinkronizációt, az intranet-hozzáférést, az aktuális árlisták lekérését, a pénzügyi tranzakciók és egyéb alkalmazások támogatását.

Ezek az információk attól függetlenül fontosak, hogy a felhasználó a vállalat vezetékes infrastruktúrájához kapcsolódik-e a laptop-jával, vagy éppen egy külső helyszínen tartózkodik az okostelefon készülékével. Ezeknek a megoldásoknak az elterjedése újabb feladatok elé állítják az IT-üzemeltetőket a biztonság és az eszközmenedzsment terén. A vállalati alkalmazások mobil felhasználása során ugyanis - az adatok szinkronizálásával, távoli hozzáférésével - a vállalat számára kritikus információk is kikerülhetnek az alkalmazottak mobil eszközeire, amelyek veszélyeztetettsége nagyobb, mint az irodai környezetben használt eszközöké. Ezen kívül a mobil alkalmazások sokkal heterogénabb platformokon futnak (pl. különböző operációs rendszerek: Symbian, Windows Mobile, Android, iPhone, Palm OS), mint a desktop, illetve laptop eszközökön futó alkalmazások, amelyek szintén növelik a megoldandó feladat komplexitását.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció