HR szoftver felhőből
2010. május 24.
Felhő alapú hoszting szolgáltatásként is elérhetők a NEXON HR megoldásai. Az 50 milliós beruházással létrehozott szolgáltatás már bizonyította stabilitását; 2010 januárjában 20 000 munkavállaló nyilatkozott a NEXON felhőben cafeteriakerete felhasználásáról.
Licencvásárlás helyett havidíj, szerver helyett vékonykliens, sérülékeny belső rendszer helyett biztonságos kapcsolat egy professzionális szolgáltató rendszeréhez – ezeket az előnyöket kínálja a felhő alapú szolgáltatás. A hoszting egyre több területen terjed, hiszen a vállalatok így elkerülhetik a magas beruházási költségeket, mivel az adatok a szolgáltató szerverein tárolódnak.
A NEXON az outsourcing üzletág tapasztalatait felhasználva a felhő alapú szolgáltatásnál is szigorú informatikai és humánpolitikai szabályok betartásával gondoskodik az adatok védelméről. „Speciális előírásaink az ISO 27001-es tanúsítványnak is megfelelnek. Többféle fizikai és logikai eljárást alkalmazunk, a vírusvédelem mellett például titkosítással garantáljuk az adatok sértetlenségét. Az adatátviteli és mentési eljárás biztonságára is kiemelt figyelmet fordítunk” – mondta Kudich Zsolt, a NEXON informatikai igazgatója.
Mivel a NEXON teljes portfóliója elérhető felhő alapú szolgáltatásként, a vállalat nem csak a cafeteria adminisztrációjára, hanem a HR minden területére kínál megoldást. A nexONHRM integrált rendszer ugyanakkor több modulból áll, így akár részletekben is igénybe vehető és testre szabható. „Amennyiben egy vállalat mindenképpen házon belül szeretné tartani az adatokat, vagy speciális igényei vannak, továbbra is szoftvereinek megvásárlását ajánljuk. Ha pedig a cég az alaptevékenységére akar koncentrálni, és nem kíván nagyobb erőforrást fordítani a HR területére, a NEXON outsourcing szolgáltatása jelentheti az optimális megoldást” – tette hozzá Ocskay Szilárd, a Nexon ügyvezető igazgatója..
A különböző konstrukciók összehasonlítása
Szoftvervásárlás főbb előnyei:
- A szoftver egyedi igényekre szabható.
- Az adatbázis házon belül van.
- Naprakész, könnyen hozzáférhető nyilvántartás.
- Terméktámogatás, ügyfélszolgálat.
Hosting főbb előnyei:
- Egyedi igényekre szabható.
- A bevezetés kevés időráfordítást igényel.
- A szoftverfrissítés és az infrastruktúra üzemeltetése a szolgáltató feladata.
- A biztonságos adattárolás a szolgáltató feladata.
- A szolgáltató állandó hozzáférést biztosít a nála tárolt adatokhoz.
- Terméktámogatás, ügyfélszolgálat.
- Alacsonyabb kezdeti bekerülési költség, a szoftverek használatáért havidíjat kell fizetni.
- Hosszú távon is tervezhető kiadások.
Outsourcing főbb előnyei:
- Nem szükséges informatikai beruházás.
- Nincs szükség sem informatikus, sem HR szakember alkalmazására.
- Általában magasabb szolgáltatási minőség.
- A szervezet alaptevékenységére tud koncentrálni.
- Szolgáltatási díjat kell fizetni, jól tervezhető költségek.
Szoftvervásárlás főbb hátrányai:
- Magas kezdeti bekerülési költség.
- Üzemeltetéshez informatikus szakember szükséges.
- Szoftverfrissítésről a vállalatnak kell gondoskodni, illetve erről külön megállapodást kell kötni a fejlesztővel.
- Magasabb hardver költség.
- A biztonságos üzemeltetés feltételeit meg kell teremteni.
Kapcsolódó cikkek
- Személyzeti kérdezz-felelek
- Pénzügyest és IT-st még most is keresnek
- A webes megoldások felé tolódik el a HR szoftverek piaca
- A Vodafone Magyarország a legjobb munkahely a távközlési szektorban
- Mit jelent a 4G a humánügyvitelben?
- A saját alkalmazottak jelentik a legnagyobb biztonsági rést
- Elavulttá válnak a munkaerő toborzására és megtartására használt hagyományos módszerek
- SAP mobilalkalmazások személyzetiseknek
- A világ legnagyobb álláskeresőjének alkalmazása a világ legnagyobb közösségi oldalán
- Üzleti klubot indított az Invitel