Nőtt az internetbanki ügyfelek száma tavaly
2010. április 27.
A kutatás eredményeit összegző jelentés szerint 2009 végén több mint 2,9 millió lakossági és mintegy 210 ezer vállalati ügyféllel rendelkezett mobilbanki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződéssel a hazai hitelintézeteknél, míg az elmúlt egy év alatt a lakossági ügyfelek száma 10 százalékkal, a vállalati ügyfelek száma pedig 12 százalékkal nőtt.
Tavaly év végén közel 280 ezer kizárólag internetes fizetésre alkalmas webkártya volt használatban a hazai piacon, ez közel 40 százalékkal több az egy évvel ezelőtti értéknél.
2009 végén a lakossági internetbanki ügyfelek aránya átlagosan 35 százalék volt az internetes szolgáltatással rendelkező bankok összes lakossági ügyfeléhez viszonyítva, a vállalati ügyfelek esetén pedig 45 százalék volt ugyanezen érték.
A mobilbanki szolgáltatással rendelkező bankoknál az ilyen szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek aránya 42 százalék volt az év végén, míg a vállalati ügyfelek 27 százaléka használhatta a mobiltelefont banki szolgáltatások igénybevételére.
Az internetes kereskedelem fejlődését segíthetik azok a virtuális bankkártyák, amelyek kizárólag interneten keresztüli vásárlások lebonyolítására vehetők igénybe. Az úgynevezett webkártyák számának megadásával az online módon vásárló ügyfél kiküszöböli a saját bankkártya-számmal való visszaélés lehetőségét, hiszen elkülönült kártyaszámot használ az internetes vásárlásokra. A webkártyán elérhető pénzösszeget a tulajdonos tetszése szerint tudja változtatni, és általában csak a vásárlás lebonyolítását megelőzően helyez el pénzt a kártyán - áll a közleményben.
Kapcsolódó cikkek
- E-kereskedelem mobilról - 2010-ben már okostelefonról is intenzíven vásároltunk
- Adathalász támadáskísérletet derített fel az MKB Bank
- Tovább nő a webáruházak forgalma Magyarországon
- Sikeresen kezelte az MKB a bankot ért adathalász támadáskísérletet
- Döntéshozatal magabiztosságát befolyásoló hiányos és következetlen adatok
- Oracle-felmérés: európai pénzintézetek informatikai hiányosságokkal
- Banki kockázatkezelés új generációja a SAS-tól
- A banki kockázatkezelés új generációja a SAS-tól
- GKIeNET-T-Mobile: online szerepjátékok térhódítása
- Megváltoztatja a banki szokásokat az internet-generáció