Az internet növekedését várják a legtöbben
2010. április 22.
A felmérésről szerdán kiadott tájékoztató szerint kábeltelevíziók reklámbevételeinek növekedését a megkérdezettek közel kétharmada prognosztizálta, míg csökkenést mindössze a válaszadók tizede jósolt. Az országos televízióknál fordított ez az arány, a kutatásban részt vevők fele voksolt a csökkenés mellett, a növekedésre pedig 30 százalék látott esélyt.
A napilapok, magazinok, rádiók esetében a többség 73, 63, illetve 68 százalékos arányban visszaesést valószínűsített, s körülbelül 15-25 százalék közöttire tehető azok aránya, akik a változatlan bevételeket tartják elképzelhetőnek. Lehetséges növekedésről a napilapoknál csupán 3, a magazinoknál 13, a rádióknál pedig 17 százalék számolt be.
A kutatásban résztvevők 40 százaléka mondta azt, hogy saját vállalatának médiaköltései nem változnak a második negyedévben 2009 hasonló időszakához képest, s 10 százalékkal többen állították, hogy növelik (34 százalék) kiadásaikat, mint ahányan csökkentik (24 százalék).
A Médiaindex bázisértéke ha a kedvező és kedvezőtlen várakozások ugyanakkorák lennének - 1000 pont lenne, de mivel az esetek nagyobb részében inkább csökkenést várnak, az index esett, értéke 985. Az eredmény javuló tendenciát mutat, az első negyedéves felmérésben ennél alacsonyabb, 972 volt ez az érték. Akkor ugyanis pesszimistábbak voltak a megkérdezettek. Az országos csatornáknál például a jelenlegi 29 százalékkal szemben mindössze 5 százalék látott előre növekedést, de az internet esetében is alacsonyabb volt a bővülésre utaló szám, a mostani 83 százalékkal szemben mindössze 71. A rádiókra vonatkozóan is optimistább becslések születtek a második negyedévben, körülbelül kétszer annyian vetítik elő a növekedést ennél a médiumnál, mint három hónapja.
Kapcsolódó cikkek
- Hazánkban is érkeznek reklámok az iPhone-ra
- Reklámok közvetlenül a Twitter üzenetekben
- Egyre fontosabb az internet az amerikaiak számára
- Az emberek négyötöde alapvető jognak tartja az internetet
- Superbowl szuper-reklámokkal
- Superbowl szuper-reklámokkal
- Akciós reklámújságok hatásai
- Bitekbe kódolt "első pillantás"
- Országos tv-csatornákon is látható lesz a pályázatgyőztes T-Mobile reklámfilm
- KSH: 112 ezerrel csökkent a mobiltelefon-előfizetések száma