Reklámok a Twitteren is
2010. április 15.
Hamarosan már nem a megszokott arcát mutatja majd a dinamikusan fejlődő szolgáltató. Éppen ez a fejlődés az, ami a változások motorja. Ahogy a közösségi oldalak esetében, vagy éppen a YouTube-nál, amíg a felhasználók boldogan csatlakoznak, és élvezik a szolgáltatást, a tulajdonos egyre nagyobb sávszélesség bérlésből és szerverparkból adódó költségeit szeretné viszontlátni, lehetőleg kamatostul. A legnagyobb gond az, hogy az ingyenes szolgáltatásokhoz szokott felhasználók nem szívesen fizetnek internetes tartalmakért, különösen ha azt önmaguk, vagy éppen ismerőseik hozták létre.
A Twitter most jelentette be, hogy megérett az idő az egyetlen bevált alternatíva, a reklámok bevezetésére. Leginkább a cégek és felhasználók, vásárlók, vagy potenciális vásárlók közti kommunikációra építenének. Már eddig is több vállalat próbálkozott saját képviseletével az oldalon, ám a hozzászólások tengerében elvesznek megnyilvánulásaik. Az első lépés a fizetős felhasználók, jellemzően cégek reakcióinak kiemelése, előtérbe helyezése lesz. Az idén márciusban már 22,3 millió fölötti felhasználói táborral rendelkező oldalon történő reklámok iránt nagy cégek, mint például a Best Buy áruházlánc, a Virgin America, a Starbucks kávézó és a Bravo érdeklődik. Második lépésben elképzelhető egy olyan rendszer, amikor a mások bejegyzései iránti érdeklődésünk alapján kissé direktmarketing jelleggel célzott, igazi hirdetéseket kapunk, és már nem a Twitter folyamába szövik bele a szponzorációt.
Kapcsolódó cikkek
- 6 milliárd dolláros reklámbevételt könyvelhetnek el az idén a közösségi szájtok
- Fekete adatkereskedelem a Facebookon és a Twitteren
- Mintegy 3,7 milliárd dollárra becsülik a Twitter értékét
- A közösségi hálók segíthetnek a világjárványok megelőzésében
- Ha egyszer láttál valakit az utcán, az nem ok arra, hogy bejelöld az iWiW-en vagy a Facebookon
- Táncrajongók töltenek meg egy repülőgépet a Twitteren keresztül
- A vállalatok még csak barátkoznak a közösségi médiával
- A vállalatok még csak barátkoznak a közösségi médiával
- Továbbfejlesztik a Twitter kínai változatát
- Reklámok közvetlenül a Twitter üzenetekben