Nyereséges lehet az online lapkiadás a Google vezére szerint
2010. április 13.
Az internet nyújtotta új lehetőségeket kihasználva az online lapkiadás is nyereségessé válhat - mondta Eric Schmidt, a Google vezérigazgatója az amerikai hírszerkesztők szövetségének éves konferenciáján.
A média vezetői azzal vádolják a Google-t, hogy a napilapok netes kiadásaitól az olvasókat és a hirdetési lehetőségeket is elszipkázza. Schmidt szerint azonban az előfizetésen, illetve a hirdetéseken alapuló üzleti modell kombinációja új lehetőséget jelenthetne a hírpiac számára.
A megoldás részletei egyelőre nem ismeretesek, a Google vezetője azonban azt tartja fontosnak, hogy a jelenlegi technológiákkal a kiadók személyre szabottan szólíthatják meg olvasóikat. A mobiltávközlési lehetőségekkel olyan vezeték nélküli eszközökre is lehet tartalmat szolgáltatni, mint az Amazon Kindle elektronikuskönyv-olvasója, az Apple iPad táblapécéje vagy akár a Google operációs rendszerét, az Androidot használó okostelefonok.
Anders Gyllenhaal, a The Miami Herald főszerkesztője a Google-találatok alapján hozzájuk irányított olvasók ellenére sem hisz abban, hogy a keresőjéről ismertté vált cég valódi partnere lenne a kiadóknak. Szerinte ugyanis a Google és a kiadók más-más irányba mennek.
Kapcsolódó cikkek
- Még az idén megújulhat a Budapest portál
- A vártnál jobb eredményeket közölt a Google
- Az iPadeken is elérhető lesz a cenzúrázatlan Playboy
- Lopott a Google vagy sem?
- Változások a Google élén
- Médiatanács: frekvenciát nyert a katolikus rádió, az NMHH nem kötelezheti az újságírókat információforrásuk felfedésére
- Az Expertive menedzseli a közmédiumok átalakítását
- A Google a Yahoo és a Facebook kezdi az IPv6-os webcímek tesztelését
- A Google megvásárolta az eBook Technologies-t
- Jövő héten indul Rupert Murdoch iPadre tervezett napilapja