A Twitter alapján megjósolható a termékek várható sikere
2010. április 10.
A HP mérnökei hangsúlyozták, hogy természetesen a személyes adatokba történő betekintés nélkül, speciális szoftvereszközökkel vizsgálták az egyes filmekkel kapcsolatos mikroblog-bejegyzéseket. A kutatók 25 mozifilmet vizsgáltak, többek között az Avatar-t is. „A tébolyultak” (The Crazies) című zombis produkció például jóslatuk szerint 16,8 millió dollárt hozott volna az első hétvégén, a valós adat pedig végül 16,06 millió lett, míg a „Kedves John!” (Dear John) romantikus vígjáték a prognosztizált 30,71 millió dollárhoz rendkívül közeli, 30,46 milliós jegybevételt eredményezett.
Dr. Bernardo Huberman, a HP projektvezetője a BBC-nek elmondta, hogy a rendszer pontosabbnak bizonyult a legtöbb hivatásos elemzőnél és közvélemény-kutatónál is. Huberman szerint a Twitter-elemző megoldás a jövőben alkalmas lehet más jellegű termékek, például elektronikai eszközök sikerének megjósolására is, de ugyanígy rendkívül hasznosnak bizonyulhat a politikai választások várható kimenetelének előzetes felmérésénél.
Kapcsolódó cikkek
- A pápa áldását adta közösségi oldalakra, de óv is tőlük
- 6 milliárd dolláros reklámbevételt könyvelhetnek el az idén a közösségi szájtok
- Fekete adatkereskedelem a Facebookon és a Twitteren
- Internetes radírral törölhetők a világhálón felejtett fényképek
- Új üzleti asztali számítógépeket mutatott be a HP
- Mire gondol a HP?
- Mintegy 3,7 milliárd dollárra becsülik a Twitter értékét
- Mutasd a Facebook-portréd, megmondom ki vagy!
- WiFi-kártyát a fényképezőgépekbe
- A közösségi hálók segíthetnek a világjárványok megelőzésében