Siemens e-autózási újdonságok a Genfi Autószalonon

A március 4. és 14. között tartó idei Genfi Autószalonon a Siemens az elektromobilitásnak, azaz e-autózásnak szánt új kulcskomponensekkel szerepel.

Bemutat egyrészt egy integrált áramfeltöltó rendszert a hozzátartozó szoftverrel, másrészt – a Ruf Automobile GmbH standján – az eRuf Greenster e-sportkocsiban egy úgynevezett kettősmotor-koncepciót. A Siemens nagy jövőt lát az e-mobilitásban, mivel az e-autók ideális pufferttárolóként működhetnek a felesleges megújuló energia számára. A cég azzal számol, hogy már a belátható jövőben több mint egy millió e-autó fog közlekedni a nemzetközi országutakon. 

“A nagyobb fenntarthatóság felé vezető úton a villamos energia a siker kulcsa” – véli továbbá Dehen. “Tanulmányok szerint intelligens hálózatok (smart grids) 2020-ig segítségével akár egymillió tonnával is csökkenteni lehet a CO2-emissziót”. A Siemens smart-grid-megoldásaival az áramhálózatokat az e-mobilitás céljaira alkalmassá lehet tenni. Környezetbarát e-autók az intelligens hálózatok döntő fontosságú részeivé válnak. Amikor hosszabb ideig a hálózatra kapcsolva parkolnak, éjjel például, felvehetik a szélerőművek pillanatnyi áramfeleslegét. Ezzel segítenek stabilizálni a hálózatokat, és növelni a megújuló energia részesedését az energiamixben.  

Ahhoz, hogy e-autókat sűrű töltőállomások hálózatára lehessen kapcsolni, központilag vezérelt parkoló- és töltőoszlop-hálót kell “szőni”. A Siemens olyan töltőrendszert mutat be Genfben, amelyben a központi fizetőállomás a kiválasztott töltőoszlopot szabaddá teszi, hogy róla áramot lehessen “tankolni”. A műveletről keletkező adatokat további felhasználásra (pl. elszámolás az áramszolgáltatóval) az állomás továbbítja a központi számítógépbe. Ez a megoldás főleg ott előnyös, ahol egy helyen sok kocsit kell feltölteni, pl. nyilvános vagy céges parkoló(háza)kban.

A Siemens intenzíven foglalkozik az e-mobilitás témájával. Világszerte egyetlen vállalatként lefedi az e-mobilitás teljes folyamatláncát az intelligens infrastruktúra-megoldásoktól a töltőtechnológián át a szükséges hajtástechnológiák kutatásáig.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció