A Rádió Taxi új egyedi informatikai rendszere
2010. február 25.
Horváth Csaba, a Rádió Taxi ügyvezető igazgatója február 25-én sajtótájékoztatón mutatta be a vállalat új, a hazai taxipiacon egyedülálló - telefonközpontra, fuvarlevélre és az elektronikus fizetésre (feltöltött etaxicsekk "utazási kártya") kiterjedő informatikai fejlesztését.
A Radió Taxi vállalatnál dolgozó taxisok kaptak egy POS terminált (a készülék a taxis saját tulajdona, ára 70-80 ezer forint), amely a GSM rendszeren keresztül kapcsolatban van a diszpécser programmal. A címeket megkapják a terminálra, és a csekkes fizetést is azonnal be lehet küldeni a terminálon keresztül a központba. A terminál a bankkártyás fizetést és az elektronikus taxi-kártya bevezetését is lehetővé teszi. Az adatok rögtön megérkeznek a központba, a szerződött partnerek az interneten keresztül követhetik az utazásaikat. Az új rendszer legfontosabb előnye a taxisok számára, hogy egyenlő feltételeket biztosít mindenki számára, aki a fuvarért jelentkezik.
A közel 50 millió forintos beruházással elkészült, már működő rendszer használatára mintegy 400 embert képeztek ki a Rádó Taxinál. Az új rendszer létrehozásánál cél volt az utasok rendelési szokásainak, különleges igényeiknek messzemenő figyelembe vétele, a minél gyorsabb, pontosabb kiszolgálás, valamint az, hogy az utasok könnyen és gyorsan tudjanak fizetni készpénz nélkül is.
A központ szerepe: az illető POS terminál üzeneteinek kezelése; a rendelések felvétele; rendelések kiadása; a felvett rendelések igény esetén való visszakeresése;
irodai funkciók; WEB felület biztosítása a partnerek saját adatainak megtekintésére.
A Bull Magyarország révén szerzett, a taxisok által használt Spectra Creon típusú POS terminálok főbb jellemzői: CPU 32 bites ARM magos processzor; 1 MB / 2 MB SRAM, 4 MB / 8 MB PSRAM, 2 MB / 4 MB / 8 MB flash memória; gyors hőnyomtató: 22,5 sor/ms sebességgel; LCD kijelző (128x64 pixel); nagy méretű ergonomikus billentyűzet gombok; ISO mágneskártya olvasó, chipkártya olvasó; RS232 típusú port. A POS terminál és a diszpécserközpont közötti kommunikációt a POS terminál kezdeményezi; a csatorna felépülése néhány másodpercet vesz igénybe; a csatorna nyitva tartása nem kerül pénzbe, csak az adatforgalom; a kommunikáció során percenként kapcsolat-teszt fut le. A fejlesztésben a Cisco Magyarország, és a T-Mobile voltak még a Rádió Taxi partnerei.
További információ:
www.radiotaxi.hu
www.etaxicsekk.hu
Kapcsolódó cikkek
- Válságkezelő kereskedelmi igazgató a Sixtnél
- Mobilparkolás Békéscsabán is
- Újabb térképszoftver-céget vett a Nokia
- Válságtippek: spóroljon a cégautón!
- Autós apróhirdetési portál a Vatera csoportnál
- MobilParkolás már a Ferihegyi repülőtéren is
- Érintőképernyős autóhifi szórakoztatórendszerek a Sonytól
- WiFi Ford autókban
- Alkoholteszt iPhone-nal
- Kínai autós navigációs rendszer Android szoftverrel