Ashton Kutcher a Twitteren segít felépíteni az orosz Szilícium-völgyet
2010. február 22.
Ashton Kutcher hollywoodi színész hivatalos látogatáson Moszkvában tartózkodik több jelentős személyiség társaságában, és felajánlotta, hogy a Twitteren olvasható blogjában igyekszik majd segíteni a tervezett orosz Szilícium-völgy felépítésében.
A küldöttség - amelynek tagjai között van John Donahoe, az eBay internetes aukciósház vezérigazgatója, továbbá a Twitter, a Mozilla, és a Cisco több vezető személyisége, továbbá számos információs technológiával foglalkozó kormányzati tisztségviselő – találkozik többek között az orosz távközlési, egészségügyi, oktatási és tudományügyi miniszterrel, számos egyetem rektorával és Dmitrij Medvegyev elnök több tanácsadójával. A megbeszélések témája első sorban az, hogyan lehet az internetet felhasználni az orosz vezetés kezdeményezéseinek előmozdítására, a kulturális csere, a távoktatás céljaira és az emberkereskedelem elleni fellépésre.
Kutcher már az indulás előtt bejelentette: rendkívül népszerű blogjában kikéri majd az amerikai felhasználók ötleteit ahhoz, hogyan lehet felépíteni az orosz Szilícium-völgyet, s felteszi majd nekik azokat a kérdéseket, amelyeket az orosz vendéglátók tettek fel a küldöttség tagjainak.
Kutcher a küldöttség moszkvai sajtóértekezletén bejelentette: blogja hamarosan orosz nyelven is olvasható lesz. Az ifjú színész igen jelentős mértékben hozzájárult a Twitter felfutásához, nem utolsó sorban azzal, hogy kitette lapjára szépséges és láthatólag örökifjú feleségének, Demi Moore-nak a képeit, amelyeken a művésznő bájait nem túl sok textil takarta. Kutcher amellett kampányol - s ezt Moszkvában is többször hangsúlyozta -, hogy az internet adta lehetőségeket használják fel az emberkereskedelem elleni harcra.
Kapcsolódó cikkek
- Sms technológiát vásárol a Twitter
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az emberek négyötöde alapvető jognak tartja az internetet
- 5 milliárd mobil 2010-ben
- Napi 50 millió üzenetet küldenek a twitterezők
- Végéhez közeledik a "digitális évtized"
- Negyven milliárd euró szélessávú internethálózat kiépítésére
- Egyre több kínai vásárol az interneten
- A közösségi oldalak 1,38 milliárd fonttal rövidítik meg a brit gazdaságot
- Átvették az uralmat a nők az interneten