A Sony bevonja a piacról OLED tévéjét
2010. február 17.
A 11 colos OLED képernyővel ellátott XEL-1-et még 2007-ben dobta piacra a Sony Japánban, ám mindössze havi 20 ezer példány készül belőle, ára pedig eléri a 200 ezer jent (kb. 436 ezer Ft). Mivel azonban a nagyméretű OLED panelek gyártása rendkívül drága, a cég még így sem igen nyer a készülékeken. A társaság nem indokolta a lépést, ugyanakkor nyilvánvaló, hogy ésszerűbbnek látta, ha a rövid távon nagyobb megtérüléssel kecsegtető hátsó LED megvilágításos és 3D képernyő-technológiákat favorizálja az OLED előtt. A fejlesztéseket viszont a hivatalos közlemény szerint továbbra is folytatják a területen: a Sony csak 2008-ban 22 milliárd jent (kb. 48 milliárd Ft) költött erre.
A kisméretű, mobilkészülékekbe való kijelzők terén már most igen sikeres OLED általában a színhűség és a részletgazdagság terén múlja felül a jelenleg kapható képernyőket. Ám a gazdaságosan gyártható méret egyelőre erősen korlátozott, emellett pedig egyes alkotóelemek viszonylag rövid élettartama is a megoldásra váró problémák közé tartozik. Ennek ellenére a Sony mellett a Samsung és az LG is komoly pénzeket fektet a technológiába, utóbbi pedig a prototípusok sora után idén januárban másodikként piacra is dobott egy 15 colos OLED tévét Dél-Koreában, egyelőre nem tudni, hogy mekkora sikerrel.
Kapcsolódó cikkek
- Sony Alpha NEX-3 és NEX-5: a világ legkisebb cserélhető objektíves kompaktjai
- Sharp tévék RGBY technológiával, rekord alacsony fogyasztással
- FIFA focimeccsek Sony Bravia tv-tulajdonosoknak
- Cseppálló mini Walkmanek a Sonytól
- Sony World Photography Awards 2010: a győztesek
- Hányni fogsz a 3D TV-től
- Újdonságok a Panasonic-napon
- zzEPG 2.6.2
- Női Cyber-shottal készül a Sony a tavaszra
- Új algoritmus a Sony RAW konverterében