Buzz: saját közösségi oldalt indított a Google a Facebook és a Twitter ellen

Aki eddig a Microsoftban látta a mindent felemésztő IT óriás archetípusát, annak lassan át kell gondolnia a helyzetet, a Google az online irodai alkalmazások, térképek, operációs rendszerek után a közösségi oldalak világára is rá szeretné tenni a kezét.

A 2000-es évek legdinamikusabb IT vállalkozása számára teljesen új fába vágta a fejszéjét, közvetlen riválist állítva a Facebook és a Twitter számára bemutatta a Buzz névre hallgató közösségi szolgáltatást. A Google ezzel egyrészt a közel 400 milliós felhasználói körre szeretné rátenni a kezét, másrészt az általuk naponta generált hihetetlen mennyiségű tartalomra, újabb stratégiai területen vetve meg a lábát. A vállalat igen jó helyzetből indul, hiszen nem a semmiből kell építkeznie. A számtalan általa eddig létrehozott web 2-es szolgáltatást és az összes eddigi fejlesztést belekombinálhatja lassanként a Buzzba, így igen vonzó felületet biztosítva felhasználóinak. Nem véletlen, hogy a Buzz a már jól bevált Gmail levelezőrendszerről kezdi meg pályafutását, és később szinte minden vonzó fejlesztést könnyen belekombinálhatnak, a Google Earth-től az online szövegszerkesztésig. Mindezekkel a ma legjobban menő riválisok, a Facebook és a Twitter nem rendelkezik, és kifejlesztésük beláthatatlanul sok időbe és hatalmas anyagi ráfordításba kerülne, gyakorlatilag lehetetlen. A 170 milliós Gmail felhasználói bázisról induló Buzz tehát jelentős hátszéllel és szép kilátásokkal indul a harcba, és számos újítás bevezetésére készül. Ezek egyike a hordozható eszközök fokozott támogatása, ez sem új terület, hiszen az Android mobil operációs rendszer is Google fejlesztés. Az egyelőre szárnypróbálgatásoknál tartó, de a közösségi oldalak gyakran átformálódó piacát valószínűleg újraíró Buzz a http://www.google.com/buzz címen próbálható ki.
 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció