Javult a Yahoo negyedéves eredménye
2010. január 28.
Az internetes hirdetések ismét növekedésnek indult forgalma javította a Yahoo negyedik negyedévi eredményét.
A Yahoo értékesítési árbevétele 4 százalékkal 1,73 milliárd dollárra csökkent a negyedik negyedévben. Az első kilenc hónapban a bevétel még 12 százalékkal csökkent. Összehasonlításképpen a Google negyedik negyedévi forgalma 17 százalékkal nőtt. A negyedéves beszámoló adatai felülmúlták az elemzői várakozásokat.
A Yahoo 2009-es adózott eredménye 598 millió dollár, részvényenként 42 cent lett, 6,46 milliárd dollár bevétel mellett. 2008-ban 419 millió dollár, részvényenként 29 cent nyereséget ért el a Yahoo 7,21 milliárd dollár bevétel mellett.
A Yahoo legfontosabb bevételi forrása a hirdetés. A gazdasági krízis idején a vállalati szektor nagymértékben visszafogta hirdetési kiadásait, ami tovább fokozta az egyébként is gondokkal küszködő Yahoo nehézségeit. A Google keresőmotoros hirdetési üzleti modelljének sikere az elmúlt években komoly versenyt támasztott a Yahoo szolgáltatásainak. A konkurencia miatt a Yahoo hosszas huzavona után együttműködésre lépett a Microsofttal és a jövőben annak Bing keresőmotorjára építi fel hirdetési üzletágát. (Az együttműködés még versenyjogi engedélyezésre vár.)
Kapcsolódó cikkek
- Megháromszorozta nyereségét a Yahoo
- 100 millió dolláros kampányba kezd a Yahoo
- A Yahoo költségcsökkentésből 8 százalékkal növelte profitját
- A Yahoo nyitott a Microsofttal való szövetségre
- Ismét elküldene pár száz dolgozót a Yahoo
- 79 millió dollárt költött a Yahoo a Microsoft felvásárlás átgondolására
- Távozik a Yahoo pénzügyi igazgatója
- A vártnál kisebb a Yahoo vesztesége
- Befagyasztja a béreket a Yahoo
- Yahoo-vezetőkkel találkozott Ballmer