Az Nvidia korlátozza a CPU-s PhysX-támogatást
2010. január 21.
Richard Huddy, a csipgyártó egyik menedzsere a Bit-Tech-nek adott interjújában kifejtette, hogy szerinte nem véletlen az, hogy az Nvidia VGA-i csupán minimálisan használják ki a CPU-k erejét, és szinte egyáltalán nem támogatják a Multicore megoldásokat. A szakember úgy véli, hogy a korlátozás marketingokokra vezethető vissza, ugyanis a videókártyagyártó el szeretné hitetni a vásárlókkal, hogy csakis a GPU képes a PhysX-feladatok elvégzésére. Huddy azonban rosszindulatú megtévesztésnek titulálja az Nvidia eme trükkjét, mondván, hogy csupán nincsenek teljesen megnyitva a CPU erőforrását kihasználó portok, s a hiányos optimalizálás miatt nem képes profitálni a kártya a többprocesszoros rendszerek nagy teljesítményéből. S ha a fogyasztók úgy gondolják, hogy az Nvidia termékei jelentik az egyetlen megoldást a fizikai számítási műveletek hatékony kivitelezésére, akkor több VGA-t tud eladni a cég.
Kapcsolódó cikkek
- Akár főzni is lehetne az Nvidia GTX480-al
- Az NVIDIA végre bemutatta első Fermi-alapú videókártyáit
- Kinyírja a videokártyát az új Nvidia driver
- A DirectX 11 belép a HTPC-kbe is
- Dx11-es Mobility Radeon 5000-esek
- Új GeForce driverek Windows alá
- Régi GeForce új, 300-as köntösben
- Nvidia GT 240 még novemberben
- Képek az első kétmagos ATI DirectX11-es kártyáról
- Elérhető Nvidia kártyák Windows 7-hez és HD mozizáshoz