Bitekbe kódolt "első pillantás"
Szemkamera helyett szoftver
2010. január 12.
Új, a kreatív munka vizuális értékelését végző szoftvert dolgozott ki az amerikai 3M. A szolgáltatásként elérhető online alkalmazás a kreatív ügynökségek, reklámgrafikusok, kirakatrendezők és más, látvánnyal foglalkozó szakemberek számára nyújt alternatívát a szemkamerás vizsgálat helyett. A program évtizedek egyetemi kutatási tapasztalatait sűríti egy szoftverbe, melynek segítségével bárki megtudhatja, hogy az általa létrehozott és feltöltött képen hova esik majd a szemlélők első pillantása.
A hirdetéssel, csomagolástechnikával, vagy éppen egy fogadóhelység kialakításával megbízott kreatív szakember, ügynökség számára rendkívül fontos visszajelzést kapnia arról, hogy a látványt befogadókat első benyomásként pontosan a kívánt hatás, üzenet éri-e. Ehhez a nemrég bevezetett, szemmozgást követő kamerás vizsgálatok adtak segítséget, amelyek azonban drágák és időigényesek. Ezt helyettesíti és teszi egyszerűbbé a 3M Visual Attention Service néven elérhető szolgáltatás.
A szoftver kezelése egyszerű – nyilatkozta Kerekes Gabriella, a 3M hazai leányvállalatának marketingvezetője. A felhasználó az interneten keresztül feltölti a képet, a program pedig elvégzi az elemzést. A most bárki számára ingyenesen kipróbálható oldal (www.3m.com/vas) többféle analízisre is lehetőséget ad. Elemezhetünk álló és mozgóképet, de tartalmat is. A feltöltött képen a tekintetet leginkább és leggyorsabban megragadó látványelemeket a program a hőképek foltjaihoz hasonlóan, vagy más, egyértelmű módon jelöli. Így a felhasználó a nyomdai előállítás, vagy kivitelezés előtt meggyőződhet a vizuális koncepció helyességéről.
A program megalapozott tudásra épül. A különböző egyetemek több évtizedes kutatási eredményei és tekintetkövető kamerás vizsgálatai mellett a fejlesztők neves amerikai és európai ügynökségek szakértőinek tapasztalatait is beépítették a szoftverbe.
Kapcsolódó cikkek
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- Akciós reklámújságok hatásai
- Intellio: új arcfelismerő szoftver vásárlók viselkedésének az elemzésére
- Országos tv-csatornákon is látható lesz a pályázatgyőztes T-Mobile reklámfilm
- Az internet megerősödve fog kikerülni a válságból
- Nem érintette a válság a magyar online reklámpiacot
- Veszélyben a Yahoo-Google reklámszövetség
- TV sorozatok a YouTube-on - reklámmal
- Félrevezető az iPhone 3G tv-reklám a brit hatóság szerint
- A Google szemet vetett az orosz reklámpiacra