Őrzi két számjegyű piaci részesedését a Toshiba
2010. január 4.
Hozzátette, tavaly a magyar piacon 405 ezer hordozható gépet adtak el összesen, ennek 10 százalékát a Toshiba.
Aláhúzta, a kétszámjegyű részesedést úgy érték el, hogy a vállalat nem az olcsóbb, inkább csak internetezésre alkalmas netbookokra eladásra koncentrált, hanem a drágább hordozható eszközökre.
A vezető pénzügyi adatokat anyavállalati előírásokra hivatkozva nem közölt, ám a piac nagyságát mutatja, hogy a hordozható gépek átlagára bruttó 120 ezer forint körüli.
Szabó Tamás elmondta, tavaly mintegy 10 százalékkal esett vissza a darabszámot tekintve a hordozható gépek piaca, hiszen 2008-ban 450 ezer ilyen számítógép talált gazdára. Úgy vélte, az idén stabilizálódik a piac, majd 2010 végén már növekedésnek indul. A Toshiba mindezt új gépek forgalmazásával, így például érintőképernyős eszközök piacra dobásával szeretné kihasználni.
Kapcsolódó cikkek
- 1 terás laptop HDD a Toshibától
- Satellite U500-1EX: Toshiba notesz érintőképernyővel
- Felszámolja LCD üzletágát a Toshiba?
- Új Toshiba Sattelite L noteszgépek
- Tíz százalékos részt akar a Samsung a hordozható gépek piacán
- Kicsi és karcsú, mégis erős: Toshiba T110
- Toshiba Qosmio noteszgép új Core i5 és i3 processzorokkal
- Toshiba noteszgépek új Intel mobilprocesszorokkal a CES 2010 vásáron
- Toshiba NB300 - netbook akár 11 órás üzemidővel
- Csak a notebook iránt nőtt kereslet az IT-piacon