A Nokia bezárja több márkaboltját
2009. december 10.
A Nokia mintegy elismerve a sikeres Apple Store üzleteket másoló taktika kudarcát bejelentette, hogy bezárja mindkét amerikai, valamint egyik londoni és egyetlen Sao Paolo-i márkaboltját.
A Nokia legfőbb problémája az, hogy éppen a kulcsfontosságú, valódi hasznot hozó okostelefonok terén veszíti el korábbi előnyös pozícióit a konkurencia javára. Sokatmondó adat, hogy a mobilszférában alig 2 éve jelenlévő, jóval kevesebb készüléket értékesítő Apple a harmadik negyedévben több nyereségre tett szert az iPhone-okból, mint a Nokia összes eladott mobiljából. A Nokia az utóbbi időben 12 fényűző márkaboltot nyitott a világ több pontján, nyilvánvalóan az Apple 2001-es kezdeményezésének mintájára. Elemzők szerint a bezárás oka egyértelmű, a boltok jóval több pénzt visznek, mint amennyit a konyhára hoznak a vállalat számára. John Strand, a dán Strand Consult tanácsadó cég igazgatója szerint az üzletek megnyitása eleve tévedés volt, méghozzá marketingszempontból. Az ilyen boltok ugyanis a divattermékekhez valók, amilyen a mobiloknál az iPhone, a Nokia mobiljait viszont többnyire nem divatból vásárolják az emberek, hanem mert megbízható minőségűnek tartják vagy hiszik őket.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét perbe hívja a Nokia az Apple-t
- Nőtt a Nokia profitja
- Mobilböngésző céget vesz a Nokia
- Erős profitnövekedés a Nokiánál a negyedik negyedben
- A Nokia 40 százalékos piaci részesedésre tör
- Romló eredmény kilátásai miatt rontott a Nokia adósbesorolásán a Fitch
- A kutatás-fejlesztésen is spórol a Nokia
- A Nokia megvenné a Palm-ot?
- 5000 főt bocsát el a Nokia Siemens Networks
- Termékhamisítás elleni céget alapít a Nokia és az SAP