Az adósságbehajtás új generációja
2009. november 16.
A SAS behajtásoptimalizáló megoldásával jelentősen csökkenhet a vállalatok kinnlévőségének mértéke.
Legyen szó hitelintézetről, telekommunikációs cégről vagy közszolgáltatóról, az adósságbehajtás kiemelt figyelmet igénylő terület, hiszen az ügyfelek általában érzékenyek arra, hogyan, mikor és miért keresik fel őket a szolgáltató cégek, intézmények. A legtöbbször az a probléma, hogy a szervezetek rossz csatornákat választanak, vagy az adott csatornákat nem a megfelelő ügyfeleknél vetik be, így a kívánt válaszreakció elmarad. A leghatásosabbnak tartott call centeres telefonhívások például a legdrágábbak is egyben, így alkalmazásuk nem minden esetben nevezhető a legjobb megoldásnak. A szóban forgó üzleti analitikai szoftver azonban előrejelző képességeinek köszönhetően hatékonnyá teszi a kommunikációt – legyen szó call centerről, emailről, IVR automata hívórendszerről vagy SMS-ről. Az eredmény nagyobb realizált bevétel, alacsonyabb költség.
A SAS legújabb analitikai eszköze olyan ügyfél-viselkedési modelleket épít fel, amelyek segítenek meghatározni, mely ügyfelek reagálnak a megkeresésre a legnagyobb valószínűséggel, milyen csatornákon keresztül érhetjük el őket legjobban, és mekkorák a várható költségek. Az alkalmazás motorja egy optimalizációs eszköz, amely különböző feltételek mellett (pl. kontaktusok minimális száma vagy maximális költségvetés) meghatározza az optimális megkeresési módszerkombinációt, ezáltal maximalizálja a bevételt, vagyis a behajtott követelést. Az eszköznek elsősorban a pénzügyi és a telekommunikációs piacon, az energetikai és a közüzemi szektorban vehetik hasznát.
A behajtás-optimalizáló megoldást már sikerrel alkalmazza többek között Ausztrália egyik vezető pénzügyi intézménye, ahol a szoftver a bevezetése óta 300%-os megtérülést eredményezett.
Kapcsolódó cikkek
- Megérkezett a SAS Visual Analytics új verziója
- A SAS 2012-ben is rekord árbevételt ért el
- A SAS 2012-ben is rekord árbevételt ért el
- A SAS új K+F részleggel erősít a csalás elleni küzdelemben
- A „nagy adat" megszelídítése ügyfélintelligenciával
- Élmezőnyben a SAS az adatminőség-biztosító megoldások piacán
- Továbbra is a SAS uralja a fejlett elemző eszközök világpiacát
- Analitikai megoldásokkal a hatékonyabb és takarékosabb egészségügyért
- A Gartner szerint a SAS élenjár a CRM többcsatornás kampánymenedzsment megoldások piacán
- Előre jelezheti-e az online országhangulat a munkanélküliségi ráta változását?