500 ezer T-Home tévé-előfizető, növekvő tévépiaci részesedés
2009. november 13.
A T-Home tévé-előfizetőinek száma – az elmúlt időszak dinamikus növekedését követően – elérte az 500 ezret. A márka képernyő-szolgáltatásai közül a múlt év novemberében bevezetett műholdas Sat TV várakozáson felül teljesített, és az IPTV megrendeléseinek száma is lendületesen nőtt. A T-Home televíziós szolgáltasai iránti fokozott érdeklődés a márka tévépiaci részesedésében is bővülést eredményezett: mára közel 19 százalékra növelte piaci részét, és a „szelet“ folyamatosan növekszik.
A hagyományos televíziózást gyökeresen átalakító IPTV szolgáltatást hazánkban elsőként a T-Home (illetve jogelődje, a T-Online Magyarország) indította el 2006 novemberében, és kereskedelmi forgalomban is egy ideig kizárólag ez a márka nyújtott IPTV szolgáltatást. Az edukációs időszakot követően, a T-Home piacra lépésével az előfizetők száma lendületesen emelkedett: a brand bevezetése utáni első hat hónapban megduplázódott az egy évvel korábbi adathoz képest, és az előfizetőszám ma már meghaladja az 55 ezer főt.
Az interaktív televíziózás élményét kínáló szolgáltatás iránti megnövekedett érdeklődés többek között az olyan forradalmi újdonságokoknak köszönhető, mint a megállítható, visszatekerhető élő televíziós adás, a rendkívül gazdag, több mint 500 mozifilmet tartalmazó, akár már tévépremier előtt kínáló Videotéka (VoD), az elektronikus műsorújság, a gyerekzár valamint a nyelvválasztás opciója. Igazi különlegességként a szolgáltatás – a tévé távirányítóján pár gombnyomással elvégezhető felvételen kívül – mobiltelefonról vagy internetről egyaránt elérhető, előre programozható műsorrögzítésre is lehetőséget biztosít.
Az IPTV elmúlt időszakban elért eredményei mellett a múlt év novemberében bevezetett műholdas Sat TV várakozáson is felül teljesített, és a Kábel TV iránt is változatlanul élénk a kereslet. A jelenleg több mint 130 ezer előfizetővel rendelkező Sat TV szolgáltatás kedvező piaci fogadtatásában kiemelkedő szerepet játszik annak digitális hang és képminősége, széles csatornaválasztéka, elektronikus műsorújságja, a HD minőségben elérhető csatornák esetében HD-minősége, és nem utolsó sorban versenyképes ára.
Az elért sikerben kiemelt szerepet játszik a T-Home márka sikeres piaci bevezetése, valamint az, hogy a Magyar Telekom a hazai piacon egyedülállóként működik úgynevezett három képernyős vállalatként: jelenleg kizárólag ez a cég nyújt a T-Home és a T-Mobile márkája révén, vezetékes és mobil hálózatán tévét, internetet és telefont (double- tripleplay szolgáltatás).
Kapcsolódó cikkek
- Az NHH felméri a műsorszórók digitális átállási igényét
- Három csatornát átrendeznek a MinDig TV szolgáltatásban
- IPTV-vel kiváltható a digitális átállás
- Nyolcszázezer háztartást érint a digitális átállás
- Hasznos tudnivalók a digitális korszak tévénézői számára
- FIFA focimeccsek Sony Bravia tv-tulajdonosoknak
- Öt elektronikus hírközlő hálózatot értékesített a TvNetwork
- 200 ezer előfizető a T-Home Sat TV-re
- Új Szó: verseny indulhat a magyar nézőkért a digitális átállás miatt
- Januárban is folytatódott a digitális televíziózás térhódítása