Hazai online vásárlási szokások

Magyarországon mind az e-vásárlók száma, mind az online vásárlások gyakorisága megnőtt 2008-hoz képest. Továbbra is az elektronikai cikkek, CD-k, DVD-k, könyvek, valamint a ruházati cikkek a legkeresettebbek a világhálón – derült ki a KutatóCentrum és a Mai Piac közös, E-Shopping Report elnevezésű felméréséből.

Az online piac: az internet penetráció emelkedése és az e-vásárlók számának bővülése mellett az elmúlt év során a vásárlások gyakorisága is növekedést mutatott, vagyis a felmérés tanúsága szerint lendületben a hazai online piac. Míg tavaly a legalább hetente internetezők 62 százaléka próbálta már ki a netes vásárlást, addig idén ez az arány 78 százalékra nőtt.

Mind az idei, mind a tavalyi vizsgálat eredményei szerint leginkább a 25-34 évesek, a férfiak, valamint az átlag feletti anyagi körülmények között élők élnek az online vásárlás lehetőségével. Az előző évi adatokhoz viszonyítva ugyanakkor nőtt a fővároson kívül élő e-vásárlók aránya.
A legkelendőbbek – hasonlóan az előző évhez – az elektronikai termékek, a CD-k, DVD-k, könyvek, valamint a ruházati cikkek. Emellett magas az utazással kapcsolatos termékek (repülőjegy, szállás vagy komplex szolgáltatások) és a színház-, mozi- és koncertjegyek iránti kereslet.

A netes vásárlások motiváló tényezői lényegében nem változtak. A megkérdezettek a gyorsaságot, egyszerűséget és a kedvezőbb árakat említették leggyakrabban. Az elutasítók többsége a termékek kézzelfoghatóságának hiányát emelte ki az e-shopping legnagyobb hátrányaként. Ugyanakkor az internet egyre több lehetőséget kínál ennek ellensúlyozására – ilyenek például multimédiás termékbemutatók, a fogyasztói értékelések és vélemények megjelenítése, a visszavételi garancia –, amelyek kiaknázása segíthet az online vásárlás gyorsabb terjedésében.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció