Fast Flip: hírtartalmak új módon a Google-al

A Google egy olyan hírkereső szolgáltatást tesztel, amellyel nem csupán kivonatolt hírek, vagy szalagcímek jutnak el a felhasználókhoz, hanem rögtön a kereséshez kapcsolódó hírek tömegéből lehet közvetlenül választani.

A Google Labs projektje komoly változást jelent az eddigi Google News szolgáltatáshoz képest, amelyet a lapkiadók sokat kritizáltak amiatt, hogy elvonja tőlük az olvasóközönséget. A megoldás úgy dobja föl a képernyőre a keresett hírhez kapcsolódó kicsinyített oldalakat, hogy azok a Google News szekciók mellett a népszerűség, újdonság, vagy éppen a hírforrások szerint rendszerezhetők. A cél az volt, hogy felhasználói szempontból valami hasonló élményt kínáljanak ahhoz, amikor az ember kényelmesen leül kedvenc lapjaival és az őt érdeklő témák szerint átlapozza őket. A Fast Flip azonban a kiadók számára is izgalmas megoldást nyújt, ugyanis a Google-al eddig leszerződött 36 társaság részesül a megjelenő hírekhez kapcsolódó hirdetésekből befolyó bevételekből. A jelenlegi partnerek között megtalálható a BBC, a Cosmopolitan, a Marie Claire, az Elle, a Popular Mechanics, a Slate, a Salon, a New York Times, a Washington Post és a ProPublica.

A kiadók részéről egyelőre visszafogottan nyilatkoztak a Fast Flip-ről. Martin Nisenholtz, a New York Times digitális kiadását igazgató alelnöke szerint a szolgáltatás inkább érdekes kísérletnek nevezhető, semmint olyan bevételi forrásnak, ami majd kihúzza őket szorult helyzetükből. Mivel az internet egyre inkább elvonja az olvasókat a pénzért árusított papírújságoktól, a kiadók kétségbeesetten keresik a módját annak, hogy a mostani reklámbevételeknél több pénzt csikarjanak ki az online kiadásokból. Rupert Murdoch médiamogul nemrég kezdeményezte, hogy a jelentősebb hírújságok a Wall Street Journal mintájára térjenek át az interneten is az előfizetéses konstrukcióra.
 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció