Távorvoslás Cisco alapokon
2009. augusztus 7.
A Cisco bemutatta a TelePresence technológián alapuló HealthPresence egészségügyi szolgáltatást. A távorvoslási kísérleti programban részt vett betegek több mint 90%-a elégedett az egészségügyi távszolgáltatással.
A Cisco HealthPresence program helyszíne a skóciai Aberdeen, valamint a kaliforniai San José volt.
Az eszközről
A Cisco HealthPresence olyan betegellátási modell, ahol az orvos és betege különböző – egymástól több száz, vagy akár több ezer kilométerre található – helyszínen tartózkodik. A konzultációra egy valósághű találkozást idéző videokonferencia keretében kerül sor, miközben az orvos – a HealthPresence-hez kapcsolódó távdiagnosztikai eszközök (pl. sztetoszkóp, vérnyomásmérő, pulzoximéter) segítségével – valós idejű információkat, adatokat kap a páciens állapotáról. A megoldással az egészségügyi szolgáltatók hatékonyabb módon – és akár országhatárokat átívelően – nyújthatnak szolgáltatásokat a sok esetben szűkös klinikai erőforrások optimális felhasználása révén, olyan betegeknek is, akik a földrajzi távolság miatt ezeket egyébként nem vehetnék igénybe. A rendszert egy orvosi eszközök kezelésében jártas személy működtetheti, aki az élő, valós idejű kapcsolat révén a központban dolgozó orvos instrukció alapján kezeli a felszerelt műszereket.
A kísérleti programokról
A Scottish Centre for Telehealth, a Cisco, valamint az Egyesült Királyság Nemzeti Egészségügyi Szolgálata (NHS) a Cisco HealthPresence rendszer tesztelését a skóciai Aberdeen Royal Infirmary kórházban végezte, nem életveszélyes betegségben vagy sérüléstől szenvedő betegek körében. 2008 januárjában indított vizsgálatban 16 és 75 év közötti betegek (51% férfi, 49% nő) vettek részt.
A Group (UHG), a Cisco és a HealthCare Partners által végzett felmérés a Cisco san josé-i központjában foglalkoztatott munkavállalók körében történt. A kísérlet során azt vizsgálták, hogy a megoldás a személyes orvosi vizsgálatok használható alternatíváját jelenti-e.
Távlati lehetőségek
A hálózatspecialista cég a dolgozók és orvosok pozitív visszajelzéseit követően valamennyi egyesült államokbeli irodájára ki szeretné terjeszteni a Cisco HealthPresence szolgáltatást.
A Cisco és a vele szorosan együttműködő Gen-i nevű vállalat 2008 júliusában az új-zélandi West Coast District Health Boarddal együttműködve megkezdte a Cisco HealthPresence tesztelését a további felhasználási lehetőségek feltérképezésére. Elsősorban azt vizsgálják, hogy a megoldás révén növelhető-e az orvosi erőforrások elérhetősége, valamint megoldható-e az orvosi ellátás kényelmes és időben történő biztosítása. Az ápolószemélyzet nem hivatalos beszámolói szerint a Cisco HealthPresence felgyorsítja és hatékonyabbá teszi az orvosi döntések meghozatalát. Általánosságban elmondható, hogy ez az újfajta betegellátási modell mind a klinikai, mind az adminisztratív személyzet jelentős támogatását élvezi.
Kapcsolódó cikkek
- A telefonom nélkül soha! - A dél-koreai fiatalok digitális függősége
- A telefonom nélkül soha! - A dél-koreai fiatalok digitális függősége
- Az új BodyMaps mobilalkalmazással felfedezhetjük belső szerveink működését
- BodyMaps app: Fedezd fel szervezeted működését!
- Fogyókúra szórakoztató számítógépes programmal
- Fogyókúra szórakoztató számítógépes programmal
- A nanotechnológia új orvostudományi lehetősége
- A nanotechnológia új orvostudományi lehetősége
- Sport és egészség Androiddal
- Sport és egészség Androiddal