Fizetőssé válnak az ismert híroldalak
2009. augusztus 8.
A Wall Street Journal egyike a világ legelismertebb lapjainak, az online változat egyes részeit viszont csupán bizonyos díj ellenében tekinthetik meg az internetezők, Murdoch azonban a legtöbb, a News Corp. tulajdonába tartozó online magazinban megszüntetné az ingyenes tartalmakat, és csupán előfizetés ellenében tenné elérhetővé az azokban fellelhető anyagokat - adta hírül a Financial Times.
A tervezett átalakításokat az elkövetkező egy évben szeretné végrehajtani Murdoch, aki aggasztónak találja a reklámokból származó bevételek drasztikus visszaesését, és így szeretné pótolni a veszteségeket. Érdekes azonban a milliárdos médiacézár online tartalmakkal kapcsolatos 180 fokos szemléletváltása, ugyanis ő volt az, aki 2007-ben még az ingyenes, reklámokból finanszírozott WSJ mellett tört lándzsát.
Továbbá Murdoch abban bízik, hogy a többi nagy hírportál is átveszi majd a News Corp. álláspontját, és fizetőssé teszik tartalmaikat. A News Corporation olyan nagynevű lapokat üzemeltet, mint a New York Post, a Times of London, a The Sun, és a The Times.
Murdoch ezekkel a szavakkal zárta beszédét: "A minőségi újságírás nem olcsó."
Kapcsolódó cikkek
- Online pálinkamagazin
- A közösségi média kihívás a hírügynökségek számára
- Eladó a Hírszerző, az összes dolgozónak felmondtak
- Megújult a The Washington Post webes politikai hírszolgáltatása
- Fizetőssé válnak a brit online újságok
- Az illegális felhasználásokat kiszűrő internetes programokat fejlesztett ki a francia hírügynökség
- XIX-XX. századi MTI-hírek az interneten
- e-Újság, avagy a nyomtatott újság hanyatlása
- Egyre többen látogatják a nagy amerikai lapok weboldalait
- Az európai internetezők negyede az online hírekből tájékozódik