Összebútorozott a Yahoo! a Microsofttal
2009. augusztus 3.
A Yahoo! és a Microsoft július 29-én bejelentett megállapodása új webes keresési élményt nyújt a felhasználók és a hirdetők számára, és folyamatos innovációt biztosít az iparágban.
A megállapodás lényege, hogy a jövőben Microsoft technológián működik majd a Yahoo! keresőszolgáltatása, és a cég kizárólagos értékesítőként végzi mindkét vállalkozás számára a prémium hirdetések szervezését.
A webhasználók és a hirdetők gyorsabb ütemű és jelentősebb innovációs eredményeket tudnak majd használni. A két cég egymást kiegészítő erősségeit és keresési platformjait ötvözve olyan versenyképes piaci erőt hoz létre, amely nagyságánál fogva tartós fejlődést generál a keresés és a keresőalapú reklámozás terén. Lehetővé teszi, hogy a felhasználók gyorsabban találják meg a számukra igazán releváns információkat. A Microsoft keresőplatformjai több értéket adnak a hirdetőknek, jobb találatokat a webkészítőknek, és az internet egészében támogatják az innovációt és a hatékonyabb működést.
A megállapodás értelmében a Yahoo! ezután alaptevékenységére koncentrál, és a felhasználók világszínvonalú kiszolgálását végzi a világ legnépszerűbb internetes portáljai és webes termékei révén.
Az egységes platform és értékesítőcsapat a hirdetőknek is előnyös, mivel egyszerűsíti folyamataikat és fokozza hatékonyságukat, míg a Yahoo! a megállapodásnak köszönhetően több energiát tud fordítani az elsődleges profiljához illeszkedő célokra, vagyis az ügyfélbázisuk bővítésére, a hagyományos hirdetési módszerekre és a mobil használati élmény fejlesztésére.
Google-vel szembeni alternatíva
A hirdetők számára már ésszerű alternatívát nyújtó megállapodás egyesíti a Yahoo! és a Microsoft keresési piacait, így a hirdetők többé nem lesznek kiszolgáltatva egyetlen, a keresési piac több mint 70 százalékát uraló vállalatnak. A Yahoo! keresési volumenének megszerzésével a Microsoft eléri a felhasználók és a hirdetők számára egyaránt előnyös piaci verseny és innováció ösztönzéséhez szükséges méretet és rugalmasságot. Vagyis a megállapodás, ugyan nem a korábbi felvásárlási verzió szerint, de egyértelműen a Google hegemóniájának megtörésére irányul.
A Microsoft első embere, Steve Ballmer megállapítása is erre utal, miszerint a Yahoo! - Microsoft megállapodás ösztönzi a keresési innovációt, nagyobb értékhez juttatja a hirdetőket, és növeli a felhasználók döntési szabadságát a jelenleg egyetlen cég által uralt piacon. A webes keresési szegmensben innovációra és megfelelő nagyságra van szükség a sikerhez. A cég új Bing keresőplatformja éppen ilyen áttörő innovációt és funkciókat kínál. A megállapodás eredményeként elért nagyságrendnél még gyorsabban fejleszthető a keresőmegoldásaik relevanciája és hasznossága.
A megállapodás legfontosabb elemei:
- A Microsoft 10 évre kizárólagos jogot szerez a Yahoo! keresési alaptechnológiáinak hasznosítására, és meglévő webes keresési platformjaiba integrálhatja azokat.
- A Microsoft Bing lesz a Yahoo! oldalainak kizárólagos algoritmikus és fizetős keresési platformja. Működése más területein (pl. a hagyományos internetes hirdetési technológia fejlesztése terén) a Yahoo! továbbra is saját technológiáját és adatait használja.
- A Yahoo! kizárólagos értékesítőként szervezi mindkét vállalat prémium hirdetéseit. Az önkiszolgáló hirdetés mindkét partnernél a Microsoft AdCenter platformján működik majd, a keresési hirdetések árát pedig az AdCentre automatikus aukciós eljárása állítja be.
- Mindkét vállalat megtartja saját külön hagyományos internetes (nem kereső alapú) hirdetési üzletágát és értékesítési csapatát.
- A jövőben is a Yahoo! készíti saját oldalai felhasználói felületeit, ide értve a keresési felületeket is, függetlenül attól, hogy az ténylegesen Microsoft technológiát használ majd.
- A Microsoft az első öt évben megosztja partnerével a Yahoo! saját vagy általa üzemeltetett, valamint a társult oldalakat tartalmazó hálózatban generált forgalomból szerzett árbevételt.
- A Microsoft az első másfél évben garantálja a Yahoo! számára az egy keresési műveletre vetített árbevételt.
- A felhasználói adatvédelem érdekében a megállapodás a közös keresési platform üzemeltetéséhez és fejlesztéséhez szükséges minimumra szorítja a vállalatok között megosztott adatok mennyiségét és a megosztott adatok felhasználására nézve is korlátozásokat tartalmaz. Az egyezség a már megszokott magas szinten tartja a partnerek által eddig is követett ágazatvezető adatvédelmi gyakorlatot.
A megállapodás nem vonatkozik a két vállalat weboldalaira és termékeire, e-mail és azonnali üzenetküldési szolgáltatásaira, hagyományos internetes hirdetési és más üzleti tevékenységére. Ezeken a területeken a partnerek továbbra is egymás versenytársai.
A tranzakció végrehajtásához hatósági jóváhagyás szükséges. A ma aláírt megállapodásban a felek rögzítették, hogy az ügylet lezárása előtt részletesebb, végleges megállapodást kötnek. A Microsoft és a Yahoo! biztos abban, hogy a szakmai fórumok és a szabályzó hatóságok alaposan meg fogják vizsgálni a megállapodást, és mindketten készséggel válaszolnak a felmerülő kérdésekre. A partnerek azt remélik, hogy 2010 elején sor kerülhet a tranzakció lezárására.
A két vállalat a http://www.choicevalueinnovation.com címen nyújt angol nyelven bővebb tájékoztatást a megállapodás előnyeiről az érdeklődő felhasználók, hirdetők és kiadók számára.
Kapcsolódó cikkek
- Először előzte meg a Microsoft a Yahoo keresőmotorját
- A japán Yahoo a Google-t választotta
- Mégsem veszi át automatikusan a Yahoo a Microsoft keresőjét
- A piac meglepően rosszul fogadta a Microsoft-Yahoo szövetséget
- Végül mégiscsak létrejött a Microhoo
- A Microsoft keresője már be is előzte a Yahoo-t
- A Yahoo nyitott a Microsofttal való szövetségre
- 79 millió dollárt költött a Yahoo a Microsoft felvásárlás átgondolására
- Yahoo-vezetőkkel találkozott Ballmer
- Elérkezett az idő a Yahoo felvásárlására