A Bing még messze lemarad riválisai mögött

Egyelőre messze lemarad riválisai mögött a Microsoft által kifejlesztett és agyonreklámozott keresőmotor, a Bing, amely még mindig a harmadik a Google és a Yahoo mögött.

Igen nagy összeget, 100 millió dollárt költött a Microsoft a Bing marketingkampányába, szinte mindenhol az új keresőmotorról szóló reklámok és informatikai hírek folytak, azonban úgy tűnik: mindhiába. A ComScore Inc. elemzése szerint a Microsoft által kifejlesztett új kereső honlap az Egyesült Államokban mért keresések 8,4 százalékát tette ki júniusban, ez mindössze 0,4 százalékos növekedést jelent a májusi adatokhoz képest - olvasható a Yahoo-n(www.yahoo.com).

 A Microsoft egészen apró előrelépése a Yahoo kárára történt, ugyanis a Google továbbra is a keresések 65 százalékát mondhatja magáénak, viszont a Yahoo, amely most 19,6 százalékon áll, pont annyit vesztett, amennyit a Bing nyert. A Google töretlen dominanciája azt is jelenti, hogy a keresési reklámpiacból is még mindig nagyot hasít.

 A Microsoft már évek óta próbál felzárkózni a Google mellé, először a hatalmas kudarcot vallott Live Search keresővel, a Bing előző verziójával, később pedig azzal a meghiúsult üzleti manőverrel, amellyel a Yahoo-t akarta felvásárolni. A redmondi cég májusban ismét nekirugaszkodott a Binggel, amely állítólag abban a tekintetben jobb riválisainál, hogy az utazás, a vásárlás, vagy az egészségügy terén szakszerűbb találatokat képes hozni.

 Az elemzők szerint azonban a júniusi keresési felhasználásról szóló eredmények egész egyszerűen szánalmasak. Douglas Anmuth, a Barclay Capital elemzője például 10 és 11 százalék százalék közötti eredményre számított. - "Nem nagyon mondhatjuk el a Bingről, hogy "futótűzként" terjedt volna el" - jegyezte meg Benjamin Schachter, a Broadpoint AmTech cég elemzője a Microsoft részvényeseinek írt feljegyzésében. "Eléggé nyilvánvalónak tűnik, hogy a kezdeti érdeklődést csak a kíváncsiság vezérelte, és nem az, hogy alapvetően jobb találatokat hozott volna a Bing riválisainál" - tette hozzá Schachter.
 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció