Hatékonyabb, olcsóbb kommunikáció a válságban

Számos módszert ajánlanak a tanácsadók arra, hogy recesszió idején a vállalatok hogyan tegyék hatékonyabbá mindennapi működésüket, miként takarékoskodhatnak a költségekkel. Az üzleti kommunikáció területén olykor éppen egy kezdeti kisebb beruházás segíthet mindkét cél elérésben.

A költséghatékony működés érdekében érdemes olyan apróságokra is figyelni, hogy a munkatársak mindig elérhetőek legyenek. Ebben segíthet a mobilitás kiterjesztése. Hasonlóképpen fontos, hogy ne vesszenek el a bejövő hívások – itt mobilitás mellett a hangposta tehet jó szolgálatot. Előnyös még a VoIP kiterjesztése az egyes telephelyek, illetve a dolgozók munkahelye és lakása között. A személyes hatékonyságot növelheti a számítógép és a telefon integrációja (CTI).
Ha mindezekhez hozzászámítunk olyan műszaki megoldásokat, mint a jövőállóságot biztosító SIP (Session Initiation Protocol), az osztott alközponti infrastruktúra vagy a költségek kontrollját lehetővé tevő részletes számlázórendszer, akkor már sejthető, hogy valamilyen kommunikációs berendezéséről van szó.
Az idézett érveket ugyanis Kolláth Gábor, az Aastra Magyarország képviselet-vezetője szedte csokorba az OpenCom termékbemutató sajtótájékoztatóján. Ez az eszköz főleg a kis- és középvállalkozásokat segíti, hogy hozzájussanak az egyébként többnyire csak a nagyvállalatok által használt technológiákhoz. Az egyedi igényekre szabható, intelligens rendszerrel minimális befektetéssel fejleszthetik meglévő infrastruktúrájukat egy olyan hibrid hálózattá, amelyben az összes vezető technológia (analóg, digitális telefon, VoIP, IP, DECToIP) hatékonyan alkalmazható.
A már említett CTI, a mobilitás kezelése, a munkatársak ingyen hívásának lehetősége, az egyedi, illetve csoportos hangposta, az automatikus kezelő alkalmazás a rendszer integrált részét képezik. Az OpenCom lehetővé teszi a többletköltség nélküli LAN, WAN és WLAN hálózatokon keresztüli VoIP kapcsolatot, például a távmunkában dolgozó kollégák, illetve a távoli irodák alkalmazottai között.
A rendszer rugalmasan, a vállalkozás fejlődésével egyidejűleg fejleszthető, a termékcsaládban ugyanis megtalálható az átlagosan 6-8 főt foglalkoztató vállalkozásoknak szóló megoldás, ami akár 80 felhasználóra is bővíthető, sőt a hardver-független Aastra A800 soft-alközpont már 200 mellék forgalmát is kezelni tudja. Ez a szoftveres megoldás elnyerte a "Tele Talk - Best of CeBIT Award 2008" díjat az IP telefónia kategóriában. Ez talán hitelessé teszi azt az ígéretet, hogy a korszerű távközlési technológiai befektetésekkel – még válság idején is – optimalizálhatják a munkafolyamatokat és csökkenthetik a működési költségeket a vállalatok.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció