A Warner tényleg megszabadul az AOL-tól
2009. május 29.
Az eddigi híreket megerősítve a Time Warner bejelentette, hogy még az idén leválasztja magáról régóta gyengélkedő internetes részlegét, az America Online-t (AOL).
Az AOL - Time Warner egyesülést a pénzügyi világ az egyik legnagyobb kudarcot hozó vállalat-egyesítésként tartja számon. A 2001-ben tetőző „dotcom boom” hatására az AOL értéke olyan hatalmasra duzzadt a technológiai tőzsdén, hogy 147 milliárd dollárért meg tudta vásárolni a Time Warner médiabirodalmat. Akkoriban az AOL bevételeinek döntő hányada a betárcsázós internet-díjakból származott, ez a forrás azonban 2002 óta folyamatosan apad. Ezt követően az online reklámokra próbált összpontosítani a cég, itt azonban hamarosan lekörözte a Google meg a többi vetélytárs. A válság miatt még inkább visszaeső bevételek aztán végképp betették a kaput, ennek ellenére Jeff Bewkes Time Warner-vezér úgy nyilatkozott, hogy szerinte az AOL független internetes vállalatként jobban kibontakozhat majd a jövőben.
Kapcsolódó cikkek
- Elbúcsúzik a német piactól az amerikai AOL
- Megválik alkalmazottai harmadától az AOL
- Eladni készül az AOL-t a Time Warner
- A Napster az AOL exkluzív előfizetéses zenei szolgáltatása lesz
- Meghiúsulhat a Google-AOL megállapodás
- Házasságra készül a Time Warner és a Microsoft az internetes üzletágban
- Négy részre bomlik az AOL
- Az AOL kihátrál a Microsoft támogatását élvező spam-ellenes rendszerből
- Az AOL célba vette a mozgóképes megjelenítést
- Egy gigászi identitászavar végjátéka avagy Requiem az AOL hőskorszakáért