Gyógyszermarketing csúcstechnológiával

Ötvenkétezer forintba került 2008-ban egy átlagos magyar állampolgár gyógyszerfogyasztása, ami 31,7 dobozt jelentett fejenként (IMS Health- Szinapszis 2009). Ez enyhe növekedés 2007-hez képest, és jól mutatja, hogy az iparág kevéssé érzékeny a válságra. Ugyanakkor a nemzetközi tendenciákkal összhangban hazánkban is komoly változásokon megy keresztül a gyógyszerszektor.

Egyre inkább teret nyernek az olcsóbb utángyártott (generikus) készítmények, változnak a fogyasztói szokások, miközben szigorodnak a gyógyszerpromóció szabályai. A gyógyszermarketinggel foglalkozó szakemberek tehát új kihívások előtt állnak, amelyben komoly szerephez juthatnak az ügyfélintelligencia megoldások is, amelyekkel növelhető például az orvoslátogatások hatékonysága.

Egy gyógyszermárka sikeressége nagyban múlik azon, hogy a megfelelő kommunikáció kísérje végig teljes termékéletciklusán keresztül. Ebben kiemelkedő szerepük van az orvoslátogatóknak, akik az orvosokat, gyógyszerészeket értesítik a legújabb fejlesztésekről, tudományos eredményekről, illetve egy-egy készítményről.  Annak érdekében, hogy kommunikációjuk valóban hatékony és eredményes legyen, rendkívül pontos célcsoport-képzésre van szükségük, hiszen nem mindegy, milyen termékekről mely orvosoknak milyen összefüggésben adnak tájékoztatást, és milyen promóciós eszközöket alkalmaznak. Erre kínál speciális, a gyógyszerszektor igényeire szabott ügyfélintelligencia megoldást a SAS. A vezető üzleti analitikaszállító legújabb alkalmazása segíti a gyógyszermarketingeseket illetve orvoslátogatókat abban, hogy elemzéseket, vagy akár előrejelzéseket készítsenek, így biztosítva, hogy a megfelelően kiválasztott orvoscsoportokhoz a megfelelő információ jusson el.

„A direkt marketing (DM) lényege a közvetlen elérésben, a célzottságban és az interakcióban rejlik.  Az adatokon alapuló analitikával támogatott DM előnyét képezi, hogy személyre szabottan alkalmazható, illetve segítségével a kommunikációs eszközök hatásai is mérhetők és nyomon követhetők.” -  nyilatkozta Bosznay Tamás, a SAS ügyfélintelligencia tanácsadója, majd hozzátette, „a SAS Physician Targeting megoldása akár 18-26 százalékkal képes bizonyítottan növelni a célcsoportképzés hatékonyságát a hagyományos felső decilises célcsoportképzéshez képest.”

Széleskörű előrejelző modellezési technikákat alkalmazva a SAS újdonsága lehetővé teszi, hogy megértsük, milyen szabályok és jellemzők határozzák meg az orvosok jelenlegi receptfelírási döntésit, illetve hogy mi befolyásolja ennek alakulását a jövőben, tehát alkalmas arra is, hogy nyomonkövesse és elemezze a célcsoportok reakcióit.

A FORTUNE 500 minden life science vállalata alkalmaz SAS megoldásokat, köztük olyan nemzetközi gyógyszeripari óriások, mint az AstraZeneca vagy a Sanofi‑Aventis.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció