Egyre népszerűbbek a mikrobarázdás hanglemezek

A CD-lemezek forgalmának zuhanásával párhuzamosan újra egyre népszerűbbek a tévesen bakelitnek hívott mikrobarázdás analóg hanglemezek, a tengerentúlon olyannyira, hogy még a Best Buy kiskereskedelmi óriáslánc is ismételt forgalmazásukon gondolkodik.

Az amerikai piacon 2007-ben 15, tavaly pedig 89 százalékkal több fekete lemezt adtak el, mint a megelőző évben, idén pedig még nagyobb arányú növekedésre számítanak. Az okok között az audiofilek és komolyzene-szeretők által kedvelt analóg hangzás mellett egyfajta divat is szerepet játszik. Nem lebecsülendő azonban az a tényező sem, hogy a vásárlók egy része valami kézzelfogható és esztétikus dologra vágyik akkor is, ha zenét vásárol, ezt pedig a letöltött mp3 egyáltalán nem, de a CD is csak igen kevéssé adja meg. A bakelit persze aligha húzza ki a zeneipart a csávából, hiszen a forgalmazásnak így is csak a töredékét adja, miközben a CD-piac tavaly is 20 százalékot zsugorodott és ezt a törvényes letöltések sem tudták kompenzálni.

A Best Buy egyelőre 100 boltjában indított kísérleti programot, de ha a modell beválik, úgy mind az 1020 üzletében vagy 6 nm a bakelitlemezeké lesz. Más jelek is utalnak a fekete lemezek újjáéledésére: az EMI tavaly új sorozatként ismét kiadott mikrobarázdás lemezen több sikeres albumot is, Jimi Hendrix Band of Gipsies-étől a Radiohead OK Computer-éig.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció