Digitális átállás: Az NHH elégedetlen, elmarasztalta az Antenna Hungáriát

3/ 3 oldal

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) a stratégiai fontosságú digitális átállás sikere érdekében, szinte a földfelszíni digitális műsorszórás beindulásával egy időben kezdte ellenőrizni a szolgáltatás beindításának körülményeit, a digitális átállás céljainak és a hatósági szerződésben foglaltak teljesülését.


II. Digitális rádióműsor-szórás

A rádióműsor-szórás esetében a televízióműsor-szórás ellenőrzése során feltárt hasonló hiányosságok állapíthatóak meg. A szolgáltatás nyújtásának legfőbb akadályát a műsorszolgáltatókkal kötött megállapodások hiánya jelenti.

A rádióműsorszóró-hálózaton az AH-nak a közszolgálati műsorszolgáltató műsorait (MR1-Kossuth, MR2-Petőfi, MR-3-Bartók) kell a „must carry” szabályai alapján elérhetővé tenni. Az AH a hatósági szerződésben vállalta a Katolikus Rádió műsorának, illetve az állampolgárok tájékoztatását szolgáló, meghatározó módon hír- és közéleti műsorokra épülő tematikával rendelkező körzeti rádióműsorok közül az Inforádió, a Klub Rádió és a Lánchíd Rádió műsorok sugárzását.

Az AH a közszolgálati műsorszolgáltatóval a tárgyalások során nem tudott megállapodni a szerződés tartalmában, azonban a közműsorok jelenleg kísérleti jelleggel a platformon elérhetőek. Ugyancsak műsorszolgáltatási szerződés megkötése nélkül sugározza jelenleg az AH a Katolikus Rádió műsorát, azonban a hatósági szerződésben szereplő további rádióműsorok terjesztésére vonatkozó vállalását nem teljesítette.

A felhívás alapján várható, hogy a hatósági szerződésben szereplő műsorok felkerülnek a platformra. A közszolgálati műsorok kísérleti sugárzásának esetleges megszüntetése esetén hatósági eljárás megindítása lehet indokolt.

A hatósági szerződés szankciórendszere

Amennyiben az AH a hatósági szerződésben foglalt – díjfizetésen kívüli – bármely kötelezettségét megszegi, az NHH első esetben 8 napos határidő kitűzésével felhívja a hatósági szerződésnek, illetve a jogszabályoknak megfelelő magatartás tanúsítására.

Mivel azonban a feltárt szerződésszegések elhárítása a 8 napos időkorláton belül a szolgáltatás jellege, tartalma miatt az esetek túlnyomó többségében nem lenne megvalósítható, a felhívásban foglalt időtartam lehetőséget adott arra, hogy az AH ismertesse a jogsértés megszüntetése érdekében tervezett érdemi lépéseit, intézkedéseit azzal, hogy azoknak alkalmasnak kell lenniük a felhívásban megjelölt cél meghatározott, ésszerű időn belül történő teljesítésére.

Mindez biztosítja az NHH részére azt a lehetőséget, hogy amennyiben a tervezett intézkedéseket nem tartja elégségesnek, arányosnak vagy kellően hatékonynak az adott jogsértés megszüntetésére, akkor további felhívás nélkül szankciót alkalmazhasson.

Amennyiben a felhívás nem vezet eredményre, az NHH a hatósági szerződésben szereplő szankciókat (pl. bírság) alkalmazhatja. Az AH a felhívás kézhezvételét követően észrevételt tett a felhívás tartalmára. Ezt a nyilatkozatot az NHH a felhívás eredménytelensége esetén megindítandó hatósági eljárásban vizsgálni és értékelni fogja.

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció