Digitális átállás: Az NHH elégedetlen, elmarasztalta az Antenna Hungáriát
2009. április 23.
II. Digitális rádióműsor-szórás
A rádióműsor-szórás esetében a televízióműsor-szórás ellenőrzése során feltárt hasonló hiányosságok állapíthatóak meg. A szolgáltatás nyújtásának legfőbb akadályát a műsorszolgáltatókkal kötött megállapodások hiánya jelenti.
A rádióműsorszóró-hálózaton az AH-nak a közszolgálati műsorszolgáltató műsorait (MR1-Kossuth, MR2-Petőfi, MR-3-Bartók) kell a „must carry” szabályai alapján elérhetővé tenni. Az AH a hatósági szerződésben vállalta a Katolikus Rádió műsorának, illetve az állampolgárok tájékoztatását szolgáló, meghatározó módon hír- és közéleti műsorokra épülő tematikával rendelkező körzeti rádióműsorok közül az Inforádió, a Klub Rádió és a Lánchíd Rádió műsorok sugárzását.
Az AH a közszolgálati műsorszolgáltatóval a tárgyalások során nem tudott megállapodni a szerződés tartalmában, azonban a közműsorok jelenleg kísérleti jelleggel a platformon elérhetőek. Ugyancsak műsorszolgáltatási szerződés megkötése nélkül sugározza jelenleg az AH a Katolikus Rádió műsorát, azonban a hatósági szerződésben szereplő további rádióműsorok terjesztésére vonatkozó vállalását nem teljesítette.
A felhívás alapján várható, hogy a hatósági szerződésben szereplő műsorok felkerülnek a platformra. A közszolgálati műsorok kísérleti sugárzásának esetleges megszüntetése esetén hatósági eljárás megindítása lehet indokolt.
A hatósági szerződés szankciórendszere
Amennyiben az AH a hatósági szerződésben foglalt – díjfizetésen kívüli – bármely kötelezettségét megszegi, az NHH első esetben 8 napos határidő kitűzésével felhívja a hatósági szerződésnek, illetve a jogszabályoknak megfelelő magatartás tanúsítására.
Mivel azonban a feltárt szerződésszegések elhárítása a 8 napos időkorláton belül a szolgáltatás jellege, tartalma miatt az esetek túlnyomó többségében nem lenne megvalósítható, a felhívásban foglalt időtartam lehetőséget adott arra, hogy az AH ismertesse a jogsértés megszüntetése érdekében tervezett érdemi lépéseit, intézkedéseit azzal, hogy azoknak alkalmasnak kell lenniük a felhívásban megjelölt cél meghatározott, ésszerű időn belül történő teljesítésére.
Mindez biztosítja az NHH részére azt a lehetőséget, hogy amennyiben a tervezett intézkedéseket nem tartja elégségesnek, arányosnak vagy kellően hatékonynak az adott jogsértés megszüntetésére, akkor további felhívás nélkül szankciót alkalmazhasson.
Amennyiben a felhívás nem vezet eredményre, az NHH a hatósági szerződésben szereplő szankciókat (pl. bírság) alkalmazhatja. Az AH a felhívás kézhezvételét követően észrevételt tett a felhívás tartalmára. Ezt a nyilatkozatot az NHH a felhívás eredménytelensége esetén megindítandó hatósági eljárásban vizsgálni és értékelni fogja.
Kapcsolódó cikkek
- Az NHH felméri a műsorszórók digitális átállási igényét
- Hasznos tudnivalók a digitális korszak tévénézői számára
- Januárban is folytatódott a digitális televíziózás térhódítása
- NHH: pozitívan ítéli meg a lakosság a digitális átállást
- Az NHH jövőre kiemelten ellenőrzi az internetszolgáltatókat
- Októberben is folytatódott a digitális televíziózás térnyerése
- Elindult a digitális földfelszíni televíziós szolgáltatás Győrnél
- Egyre többen érdeklődnek a digitális tévéműsorok iránt
- Digitális átállás - Jövőre regionális televíziós multiplexeket pályáztatnak
- Nem fogadja el az NHH büntetését az AH és bírósághoz fordul