Mégsem immúnis a válsággal szemben a játékipar
2009. április 19.
Az NPD piackutató most közzétett adatai szerint márciusban jelentős mértékben, 17 százalékkal visszaesett a konzolos és más nem-PC videójátékok és hardverek forgalma az Egyesült Államokban, pedig mostanáig éppen ez volt a kevés olyan ágazat egyike, amelyik még kitartott.
A februári adatok alapján még azt visszhangozta a sajtó, hogy a játékforgalmazók azon kevesek közé tartoznak, akiket nem ért el a válság profitromboló szele. És a tavaly szeptemberi megtorpanás után márciusig valóban töretlennek is látszott a felívelés. Anita Frazier, az NPD elemzője a sajtónak nyilatkozva azért némileg igyekezett árnyalni a képet. Szerinte fontos szempont, hogy tavaly például márciusra esett a Húsvét, idén viszont áprilisra, ez pedig jelentősen befolyásolja a kereskedelmi adatokat. Emellett tavaly márciusban jelent meg a Super Smash Bros.: Brawl, amely végül a negyedik legnépszerűbb játék lett Amerikában 2008-ban. Ennek ellenére riasztó, hogy a március a teljes negyedév eredményét lerontotta, így a növekedés szinte elhanyagolható, 4,25 milliárd dolláros forgalom a tavalyi első három hónap 4,24 milliárdjával szemben.
Kapcsolódó cikkek
- 25 másodperc alatt rakja ki a Rubik-kockát egy Android szoftveres Lego robot
- 2011-ben helyrejön az európai IT-piac
- Az Ipsos szerint nem kell félni az üzleti modellváltástól
- Halo Reach béta május 19-én
- Megölte testvérét a Playstation-ért
- Linux alá is készül a Steam
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel